لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

پاسخ های مهناز افخمی به پرسش های شما منتشر شد


روز شنبه، هجدهم اسفندماه، برابر بود با هشتم مارس «روز جهانی زن».

در این روز در سراسر جهان با يادآوری دستاوردهای سياسی، اقتصادی و اجتماعی زنان و مدافعان حقوق زنان در عصر حاضر، کنفرانس ها و سمینارهای بسیاری برگزار می شود که همواره با بازتاب های بسیاری نیز در رسانه های جهان همراه است.

شهران طبری از راديو فردا پرسش های شما را با مهناز افخمی در ميان گذاشته است. پاسخ های خانم افخمی را در چهار قسمت بخوانيد:

حقوق زنان؛ بخش اول: خانواده و فرهنگ

حقوق زنان؛ بخش دوم: حجاب همچون يک مانع؟

حقوق زنان؛ بخش سوم: زنان در جمهوری اسلامی ايران

حقوق زنان؛ بخش چهارم: وضعيت جنبش زنان ايران

روز جهانی زن در ايران نيز – به ويژه در سال های اخير – همگام با مدافعان حقوق زنان در سراسر دنيا، به زمانی مناسب برای بررسی کارنامه جنبش زنان ايرانی و دستآوردهای آن بدل شده است.

مهناز افخمی که شايد او را بتوان يکی از بارزترين شخصيت های تاريخ جنبش زنان ايران دانست، معتقد است که به رغم تمايل جمهوری اسلامی در ايران برای خانه نشين کردن زنان ايرانی، جنبش زنان ایران کماکان به راه خود ادامه داده است.

برای آشنایی بیشتر با مهناز افخمی و فعالیت هایش از گذشته تا امروز، اینجا کلیک کنید.

خانم افخمی - رييس و بنيانگذار سازمان بين المللی زنان برای آموزش و مشارکت - می گويد که سابقه يک صد ساله مبارزات زنان ايرانی برای دفاع از حقوق خود موجب شده تا نظام سياسی حاکم در «سرکوب زنان نتواند به اهداف خود دست يابد.»

مهناز افخمی، نخستين و تنها «وزير مشاور در امور زنان» در ايران، به مناسبت روز جهانی زن، ميهمان گفت و گوی اينترنتی راديو فردا است. وی در اين صفحه به سئوالات شما درباره جنبش زنان ايران، وضعيت زنان پيش و پس از انقلاب، تاريخچه دفاع از حقوق زنان در ايران و ... پاسخ می دهد.

شما می توانيد سئوالات خود را از مهناز افخمی تا روز دوشنبه، بيستم اسفندماه از طريق ستون سمت چپ مطرح کنيد. پاسخ های وی به سئوالات شما در فاصله کوتاهی پس از آن منتشر خواهند شد.

XS
SM
MD
LG