لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۹

پيامدهای ترور بی نظير بوتو از نگاه شما


بی نظير بوتو در کنار عکسی از پدرش، ذوالفقار علی بوتو، نخست وزير پيشين پاکستان
بی نظير بوتو در کنار عکسی از پدرش، ذوالفقار علی بوتو، نخست وزير پيشين پاکستان

لطفا نظراتتان را با توجه به قوانين انتشار نظرات که در ستون سمت چپ می بينيد برای ما بنويسيد تا در همين صفحه منتشر شوند. (نظراتی که هر يک از اين قوانين را رعايت نکرده باشند، منتشر نخواهند شد.)

پيکر بی نظير بوتو، سياستمدار فقيد پاکستان روز جمعه ۷ دی، طی مراسمی که صدها هزار تن از هواداران سوگوارش برای ادای احترام حضور داشتند، در مقبره خانوادگی اش به خاک سپرده شد.

خانم بوتو، نخست وزير اسبق پاکستان که رهبری حزب مردم اين کشور را به عهده داشت، روز پنج شنبه ترور شد؛ تروری که به گفته ناظران، پاکستان را به يکی از عميق ترين بحران های تاريخ کوتاه خود فرو برده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، به رغم اينکه جسد بی نظير بوتو به خاک سپرده شده، اما همچنان هرج و مرج ناشی از مرگ وی در شهرهای مختلف اين کشور، به ويژه شهرهای جنوبی ادامه دارد.

هواداران خشمگين خانم بوتو در خيابان های شهرهای مختلف با پليس درگير شده اند و بنا به اين گزارش، اين کشور تنها دو هفته پيش از انتخابات سراسری با خشونت فزاينده ای رو به رو است.

ناظران می گويند که ترور بی نظير بوتو، به سختی روند دموکراسی آسيب ديده پاکستان را با چالش رو به رو ساخته است.

به نظر شما، ترور بی نظير بوتو چه پيامدهايی برای پاکستان به همراه خواهد داشت؟ فکر می کنيد اين ترور تنها پيامدهايی داخلی خواهد داشت يا بر تحولات و مناسبات منطقه ای نيز تاثير می گذارد؟ به نظر شما، تاثير ترور بی نظير بوتو بر کشورهای همسايه از جمله هند، افغانستان و ايران چه خواهد بود؟

پاسخ به اين سئوالات و نظرات خود را در اين زمينه با توجه به قوانين انتشار نظرات که در پايين ستون سمت چپ می بينيد برای ما بنويسيد. اين نظرات در فاصله کوتاهی در همين صفحه منتشر خواهند شد.

XS
SM
MD
LG