لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

پالیزدار: دروغگو یا وظیفه شناس؟


کمتر از چهار روز پس از انتشار متن و فيلم «افشاگری» عباس پاليزدار در خصوص فساد ملی، رانت خواری و تصاحب اموال عمومی و دولتی و شماری از شخصيت های متنفذ جمهوری اسلامی، خبر بازداشت وی نيز منتشر شد.

عباس پاليزدار در انتخابات شورای سوم شهر تهران يکی از نامزدهای ستاد مردمی حاميان احمدی نژاد در سال ۸۵ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در انتخابات ناکام ماند.

ميزبان و مجری سخنرانی های خبرساز وی در دانشگاه های همدان ،اصفهان و شيراز نيز يک تشکل دانشجويی حامی دولت به نام «جامعه اسلامی دانشجويان» بود.

محمد يزدی، امامی کاشانی،عباس واعظ طبسی، ابوالقاسم خزئلی، علی فلاحيان، علی لاريجانی، اکبر هاشمی رفسنجانی و ده ها تن از ديگر مقامات فعلی کشور در سخنرانی های آقای پاليزدار از جمله کسانی بودند که به فساد مالی بسیار گسترده متهم شدند؛ اتهاماتی که هنوز تکذیب یا تایید نشده اند.

آقای پالیزدار که ابتدا «دبيراجرايی کميته تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائيه» و پس از آن «رئيس مرکز مطالعات زيربنايی مرکز پژوهش های مجلس» معرفی می شد، در کمتر از ۴۸ ساعت از سوی رسانه های حامی دولت خود به فساد اقتصادی متهم شد.

با اين حال رسانه های نزديک به دولت که ابتدا قصد مسکوت گذاشتن انتشار متن اين افشاگری ها را داشتند، با گسترش واکنش ها جملگی دست از حمايت وی برداشته و هريک در اطلاعيه هايی جداگانه ارتباط خود با آقای پاليزدار را انکار کردند.

گروهی از ناظران اظهارات آقای پاليزدار را در شمار نخستين اقدامات انتخاباتی گروه های حامی دولت برای ورود به رقابت های انتخاباتی سال ۸۸ و نامزدی مجدد محمود احمدی نژاد در اين انتخابات، ارزيابی می کنند.

در اين ميان اسدالله بادامچيان از اعضای موتلفه اسلامی اتهامی به مراتب سنگين تر را به آقای پاليزدار وارد کرده و ادعا کرده که وی احتمالا« نفوذی دشمن» است.

شما درباره جنجال خبری و اظهارات عباس پاليزدار چه فکر می کنيد؟ تا چه اندازه به صحت ادعاهای وی باور داريد؟ و به نظر شما، آيا اين اظهارات «يک جنجال انتخاباتی» است؟ يا اينکه وی «نفوذی دشمن» است؟ يا صرفا آن گونه که خود او به راديو فردا گفته، «تنها به دليل احساس وظيفه» دست به اين اقدام زده است؟

دیدگاه شخصی خود را در ستون سمت چپ بنویسید و آن را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارید.

XS
SM
MD
LG