لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

درخشش نوشاد عالمیان در دومین روز المپیک


نوشاد عالمیان در المپیک لندن
عکس از فرشاد عباسی، خبرآنلاین
نوشاد عالمیان در المپیک لندن عکس از فرشاد عباسی، خبرآنلاین
در دومین روز از مسابقات المپیک لندن، محسن شادی نقده و سولماز عباسی، قایقرانان ایرانی در روینگ انفرادی، نوشاد عالمیان در رشته تنیس روی میز و مجتبی عابدینی شورمستی در مسابقات شمشیربازی سابره انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند.

نوشاد عالمیان توانست در یک رقابت نفس‌گیر و در در گِیم آخر بر حریف هنگ کنگی خود پنگ تانگ چیره شود.

عالمیان ست‌های اول، ‌ دوم، چهارم و هفتم را به سود خود به پایان برد (۱۱-۸، ۱۱-۵، ۱۱-۹ و ۱۲-۱۰) و ست‌های سوم، پنجم و ششم را (۱۱-۷ و ۱۱-۸، ۱۱-۵) واگذار کرد.

وی پس از پیروزی مقابل حریف هنگ کنگی در بازی‌های المپیک و راهیابی به جمع ۳۲ پینگ پنگ باز بر‌تر المپیک، در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این مسابقه را پراسترس‌ترین مسابقه زندگی‌ خود نامید.

عالمیان با اشاره به اینکه دوشنبه باید به مصاف حریف قدرتمندی از کشور آلمان برود، گفت: «فردا هم برای برد رقابت خواهم کرد، اما حریف آلمانی من بسیار قدرتمند است. او نفر سوم جهان و نفر اول اروپا و در رده تیمی هم به مقام دوم المپیک رسیده است. سه سال پیش در رده جوانان با او بازی کردم که بازی نزدیکی بود اما شکست خوردم. امیدوارم که این بار بتوانم بازی بهتری ارائه کنم.»

عالمیان که دردور مقدماتی با قرعه استراحت روبه رو شده بود، درنخستین دیدار خود هان جاستین استرالیایی را با نتیجه ۴ برصفر و به ترتیب با نتایج ۱۱-۵، ۱۱-۷، ۱۱- ۷ و ۱۳-۱۱به جمع ۳۲ نفر بر‌تر این رقابت‌ها راه یافته است.

نوشاد عالمیان دارنده رتبه ۷۷ جهان دربین ۶۹ شرکت‌کننده این بازی‌ها رتبه ۳۲ را دراختیار دارد.

محسن شادی نقده و سولماز عباسی، قایقرانان ایرانی در روینگ انفرادی نیز موفق شدند به مرحله یک چهارم نهایی راه یابند.

افشین فرزام مربی قایقرانی رویینگ در گفتگو با ایرنا، با اشاره به نتایج خوب «سولماز عباسی» قایقران زن ایرانی و راهیابی او به مرحله یک چهارم نهایی المپیک لندن گفت: «درخشش این قایقران المپیکی کشورمان را از امروز شاهد خواهید بود.»

خانم عباسی روز گذشته، شنبه، در رشته قایقرانی رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن رده ششم را از آن خود کرده بود.

این دو قایقران ایرانی روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه در مرحله یک چهارم نهایی پارو می‌زنند.
مجتبی عابدینی شمشیرباز ایرانی نیز پس از شکست برابر حربف رومانیایی‌ خود از دور مسابقات خارج شد.

وی پس از حذف از مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن به خبرگزاری ایسنا گفت که همه مردم سطح بالای مسابقه را دیدند، قهرمان رومانیایی سابقه قهرمانی جهان داشت و از بهترین‌های تیمش شناخته می‌شود، تمام تلاشم را کردم تا او را شکست دهم و به مرحله بعدی بروم، اما آسیب دیدگی‌‌ام که از ابتدای مسابقه تشدید شد، در روند بازی‌ام تاثیر گذاشت و همه چیز را عوض کرد.

جدول رده بندی مدال‌ها

بر اساس آخرین گزارش خبرگزاری رویترز درباره مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران المپیک لندن، هم اکنون چین با ۶ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در صدر جدول قرار دارد. آمریکا با ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در مقام دوم و ایتالیا با ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در مقام سوم جدول رده بندی قرار دارد. کره جنوبی، قزاقستان و استرالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. تاکنون ۲۳ ورزشکار موفق به کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ شده‌اند.


وزیر ورزش: مدال آوران ۴۰ تا ۹۰ سکه می‌گیرند

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران که برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ به لندن سفر کرده است، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد هر یک از قهرمانان ایران موفق به کسب مدال در بازی‌های المپیک شوند، بین ۴۰ تا ۹۰ سکه طلا جایزه خواهند گرفت. وی ادامه تصریح کرد که همچنین همه مدال‌آوران به عضویت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در خواهند آمد و حقوقی به صورت مادام العمر از این صندوق دریافت خواهند کرد.

وزیر ورزش و جوانان در عین حال گفت: «اینها جوایزی است که به صورت رسمی به مدال‌آوران المپیک تعلق خواهد گرفت و در کنار اینها، جوایز غیررسمی دیگری نیز که در خورشان این قهرمانان باشد برای آنان در نظر گرفته شده است.»

وی به جزییات این جوایز غیررسمی اشاره‌ای نکرد و افزود: «درباره برخی از این جوایز غیررسمی با خود ورزشکاران صحبت شده است.»

ایران در المپیک پکن ۲۰۰۸ یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کرده بود.
XS
SM
MD
LG