لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۹

وقوع انفجاری عظیم در تگزاس چندین کشته بر جای گذاشت


به گفته مقامات، پنج یا شش آتش‌نشان داوطلب که جزو اولین نفرات حاضر در صحنه انفجار بودند، مفقود شده‌اند.
به گفته مقامات، پنج یا شش آتش‌نشان داوطلب که جزو اولین نفرات حاضر در صحنه انفجار بودند، مفقود شده‌اند.
آتش‌سوزی و انفجار عظیم یک کارخانه کود شیمیایی در ایالت تگزاس آمریکا، در چهارشنبه شب، ۲۸ فروردین، بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت و به ویرانی خانه‌ها و بسیاری از ساختمان‌های اطراف از جمله یک مدرسه و یک آسایشگاه انجامید.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ایالات تگزاس نوشت، این انفجار به‌طور حتمی تلفات جانی داشته است، اما هنوز تعداد کشته‌ها نامعین است در حالی که گروه‌های امداد به جست‌وجو در میان کارخانه ویران شده و آوار خانه‌های اطراف مشغول هستند.

 انفجاری عظیم در تگزاس چندین کشته بر جای گذاشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:05 0:00

دی‌ال ویلسون، سخنگوی اداره ایمنی ایالات تگزاس چهار ساعت پس از وقوع این انفجار در یک کنفرانس خبری گفت: «ما تایید می‌کنیم که این حادثه تلفات داشته است. تعداد کشته‌ها هنوز مشخص نیست. ممکن است که لحظه به لحظه این تعداد افزایش یابد. ما هم‌اکنون در حال جست‌وجو در منطقه هستیم.»

این در حالی است که شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان مربوط گزارش داد مقامات آتش‌نشانی نگران این هستند تعداد کشته‌ها چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر باشد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد این انفجار حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی در شهرک «وست»، حوالی شهر وِیکو به وقوع پیوست در حالی که به نظر می‌رسد همه چیز از یک آتش‌سوزی در کارخانه کود شیمیایی آغاز شده است.

این شهرک که حدود ۲۷۰۰ نفر جمعیت دارد در ۳۲ کیلومتری شمال شهر وِیکو ایالات تگزاس و ۱۳۰ کیلومتری جنوب دالاس واقع است.

تامی موسکا، شهردار وست به رویترز گفت پنج یا شش نفر که به صورت داوطلب کار آتش‌نشانی را انجام می‌دادند و جزو اولین نفرات حاضر در صحنه انفجار بودند، مفقود شده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که دست‌کم سه نفر در این حادثه کشته شده‌اند، اما این آمار هنوز تایید نشده است.

پارنل مک‌نامارا، کلانتر مک‌لنان کانتی دراین‌باره گفت: «خرابی‌های زیادی به بار آمده است. من تا حالا نظیر آن را ندیده بودم. اینجا شبیه یک منطقه جنگی شده است با آوارهایی که بر جای مانده است.»

دی‌ال ویلسون نیز گفت که ۵۰ تا ۷۵ خانه به‌واسطه انفجار و آتش‌سوزی خسارت دیده‌اند و یک مجتمع با حدود ۵۰ آپارتمان به‌طور کلی ویران شده و فقط اسکلت ساختمان بر جای مانده است.

به گفته ویلسون، ۱۳۳ نفر از آسایشگاه ویران شده، خارج شده‌اند، اما هنوز معلوم نیست که چه تعداد آنها زخمی شده‌اند.

او همچنین تخمین زد که در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه مجروح شده باشند.

با همه این‌ها هنوز گزارشی درباره علت اصلی این آتش‌سوزی و انفجار منتشر نشده است.
XS
SM
MD
LG