لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۳

روحانی، علی‌اکبر صالحی را به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب کرد


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، علی‌اکبر صالحی، وزیر پیشین امور خارجه را به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.

علی‌اکبر صالحی پیش از آنکه در دولت محمود احمدی‌نژاد وزیر خارجه شود، در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ ریاست سازمان انرژی اتمی را بر عهده داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدرضا صادق، مشاور رئیس جمهور به این خبرگزاری گفته است که حسن روحانی در حکمی علی‌اکبر صالحی را به معاونت رئیس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی ایران منصوب کرد.

علی‌اکبر صالحی که یکی از وزیران کم حاشیه دولت احمدی‌نژاد بود، در سال‌های ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۵ یعنی در زمان محمد خاتمی، نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین را به عهده داشت. صالحی در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی معاون وزیر علوم بود.

وی متولد سال ۱۳۲۸ در کربلاست و در سال ۱۹۶۸ میلادی تحصیل در دانشگاه آمریکایی بیروت را در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک آغاز کرد.

صالحی در سال ۱۹۷۷ دکترای مهندسی هسته‌ای خود را از دانشگاه ام.آی.تی در ایالات متحده گرفت. وی در سال‌های۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ و ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ رئیس دانشگاه صنعتی شریف بود.

صالحی پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود که وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی را فراتر از مسائل سیاسی می‌داند و معتقد است که این سازمان‌ها باید سیاست‌های کلی نظام را به پیش ببرند. صالحی همچنین گفته که خود را متعلق به هیچ جناحی نمی‌داند.
XS
SM
MD
LG