لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۰

ده‌ها کشته در تظاهرات «روز خشم» در مصر

گزارش ها حاکی است که در تظاهرات «روز خشم» هزاران نفر از هواداران اخوان‌المسلمين در قاهره و ديگر شهرهای مصر دست به راهپيمايی زدند. طبق این گزارش ها در جریان حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهر کنندگان ده ها نفر کشته شده اند.

۰۱:۴۰ ۲۶.۵.۱۳۹۲
گزارش ها حاکی است که در تظاهرات «روز خشم» ده ها هزار نفر از هواداران اخوان‌المسلمين در قاهره و ديگر شهرهای مصر دست به راهپيمايی زدند. طبق این گزارش ها در جریان حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهر کنندگان ده ها نفر کشته شده اند.

به گزارش شبکه «الجزيره» در جريان حمله نيروهای دولتی به هواداران محمد مرسی، رييس جمهوری برکنار شده مصر، در ميدان «رامسيس» در قاهره دست کم ۹۵ تن کشته شده اند.

طبق اين گزارش تظاهر کنندگان نیز در ميدان «رامسيس» ساختمان های دولتی را به آتش کشيده اند.

در همين حال گزارش هايی درباره تيراندازی به سوی مسجد «الفتح» در نزديکی ميدان «رامسيس» منتشر شده است. مسجد «الفتح» محل نگهداری و مداوای مجروحان درگيری های روز جمعه در اين ميدان است.

گزارش ها حاکی است که ارتش مصر به هوادران محمد مرسی هشدار داده است که ميدان «رامسيس» را ترک کنند. طبق اين گزارش ها زره پوش های ارتش و نیروهای امنیتی و تعدادی از نيروهای ويژه در ميدان رامسيس مستقر شده اند.

منابع بيمارستانی در اسکندريه به تلويزيون «نيل» گفته اند که در درگيری بين نيروهای امنيتی مصر و هواداران محمد مرسی در اين شهر در روز جمعه دست کم ۱۶ نفر کشته و ۱۴۰ تن مجروح شده اند.
۰۲:۲۱ ۲۶.۵.۱۳۹۲
به گزارش آسوشيتدپرس، به دنبال سه روز درگيری خونبار در مصر، شماری از شرکت ها و کمپانی های بين المللی فعاليت های خود را در اين کشور به حال تعليق در اورده اند.

طبق اين گزارش، شرکت های جنرال موتور، تويوتا، رويال داچ شل،‌سوزوکی موتور و هانيکن، از جمله شرکت هايی هستند که فعاليت خود را در مصر متوقف کرده اند.
۰۲:۵۳ ۲۶.۵.۱۳۹۲
اخوان المسلمين در بيانيه‌ای از هواداران خود خواسته است تا زمان سرنگونی آنچه را که حکومت «کودتا» خوانده، از روز شنبه هر روز در خيابان ها دست به تظاهرت بزنند.

به گزارش رويترز، در جريان اعتراضات روز جمعه دست کم ۱۰۰ نفر کشته شده اند.

عبدالله عبدالفاتح، يک شهروند مصری در قاهره به خبرگزاری رويترز گفته است:«ما از ميدان های شهر بيرون نخواهيم رفت و در قبال تضییع حقوق مان ساکت نخواهيم نشست.»

عبدالله عبدالفاتح گفته است که در انتخابات گذشته در مصر به اخوان المسلمين رای نداده است.
XS
SM
MD
LG