لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

پوشش زنده تحولات سوریه

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، در سخنانی دولت سوریه را مسئول حمله‌های شیمیایی در این کشور دانست و گفت آمریکا می‌داند که مقام‌های بلندپایه سوری این حمله‌ها را تایید کرده‌اند.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، تا دقایقی دیگر درباره سوریه سخن خواهد گفت. یک روز پیش از این دولت بریتانیا نتوانست تایید پارلمان را برای مداخله نظامی در سوریه کسب کند.
ناتو روز جمعه اعلام کرد در حمله احتمالی علیه سوریه شرکت نخواهد کرد. آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو گفت: «من هیچ نقشی برای ناتو در واکنش بین‌المللی به رژیم سوریه نمی‌بینم.»

دبیرکل ناتو با محکومیت حمله شیمیایی در سوریه اظهار داشت این اقدام نیازمند پاسخ بین‌المللی است.
به گفته فرحان حق دستیار سخنگوی سازمان ملل بازرسان سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل ساعات اولیه روز شنبه سوریه را ترک خواهند کرد.
برپایه گزارش‌ها جان کری درباره اسناد غیرمحرمانه حمله شیمیایی در سوریه سخن خواهد گفت.
آلمان روز جمعه اعلام کرد که در حمله احتمالی به سوریه مشارکت نخواهد کرد. کانادا هم روز پنجشنبه اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای شرکت در مداخله نظامی علیه سوریه ندارد. استفان هارپر نخست‌وزیر کانادا با این حال گفت که این کشور از مداخله نظامی در سوریه حمایت می‌کند.
بازرسان سازمان کار تحقیق درباره حمله شیمیایی در حومه دمشق را به پایان رساندند. قرار است این بازرسان نتیجه تحقیقات خود را در اختیار بان گی مون بگذارند.
جان کری سخنان خود را آغاز کرد.
جان کری گفت اهمیت دارد که دولت با کنگره و مردم درباره سوریه صحبت کند.
جان کری: خودتان مدارک و اسناد را بخوانید و قضاوت کنید.
جان کری می‌گوید نسخه غیرمحرمانه اطلاعات منتشر می‌شود و نسخه سری تر در اختیار برخی اعضای کنگره قرار گرفته است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG