لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۳

لحظه به لحظه با دومین روز از رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان

دومین روز رقابت‌های کشتی قهرمانی مردان و زنان جهان روز سه شنبه در مجارستان ادامه دارد. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از مسابقات را به صورت لحظه به لحظه از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۲۳:۴۹ ۲۶.۶.۱۳۹۲
در پایان روز دوم، مدال طلای 60 کیلو نصیب «بخان گوی‌گریف» از روسیه شد. در 84 کیلو ابراگیم آلداتوف اوکراینی به قهرمانی رسید و در 120 کیلوگرم هم حاجی مراد گاتسالوف از روسیه که سال 2005 در همین ورزشگاه قهرمان جهان شده بود، پنجمین طلای جهانی‌اش را گرفت.
گاتسالوف یک طلای المپیک هم دارد و حالا به جرگه شش طلایی‌ها پیوسته. وقتی اعلام شد او قرار است در وزن 120 کیلوگرم روی تشک بیاید، بسیاری از کارشناسان کشتی چنین تصمیمی را اشتباهی بزرگ از جانب یک قهرمان قدیمی قلمداد کردند، خصوصاً که آخرین طلای او هم سه سال قبل در خود روسیه کسب شده بود. گاتسالوف اما در 30 سالگی، بازگشتی پر فروغ به سطح اول کشتی جهان داشت و تمام رقبای سنگین‌تر از خود را از پیش رو برداشت.
۲۳:۳۹ ۲۶.۶.۱۳۹۲
محمود اسماعیل‌پور مربی تیم ملی ایران که پسرش در 60 کیلو به مدال برنز رسید، در رختکن اشک می‌ریخت و می‌گفت مدالی که من نگرفتم را سرانجام، فرزندم به گردن آویخت.
این مربی سازنده، تاکنون کشتی‌گیرانی همچون مهدی حاجی‌زاده، رضا یزدانی، کمیل قاسمی و پسرش مسعود را به روی سکوهای جهانی و المپیک فرستاده. او خودش در وزن 48 کیلوگرم عضو تیم ملی ایران بود.
۲۳:۳۴ ۲۶.۶.۱۳۹۲
احسان لشگری که برنز المپیک لندن را تکرار کرد، در سالن تمرین بسیار ناراحت بود و می‌گفت: این طلسم مدال طلا را خواهم شکست. او به هم‌تیمی‌های خود می‌گفت مردم می‌دانند ما با چه شرایطی به این مسابقات آمدیم. من هم در آستانه مسابقات مصدوم شدم و شدت درد زانویم طوری بود که 20 روز تمرین نکردم. با این حال نه قرعه سنگین برایم مهم بود و نه مصدومیت، خودم هم مقابل رقیب کوبایی اشتباه کردم و کمی باز کشتی گرفتم.
۲۳:۱۳ ۲۶.۶.۱۳۹۲
ابراز احساسات مسعود اسماعیل‌پور پس از کسب مدال برنز جهان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:13 0:00
۲۲:۲۹ ۲۶.۶.۱۳۹۲
دومین مدال برنز ایران توسط احسان لشگری کسب شد. تیموراز فرایف از اسپانیا با حربه «سگک سرپا» به مصاف لشگری آمده بود اما زیرگیری و «فت پا» از احسان، او را روی سکوی سوم جهان نشاند.
لشگری با قرعه بسیار سختش توانست بزرگان کشتی آزاد جهان از روسیه و گرجستان را شکست دهد اما با شکست مقابل سالاس پرز کوبایی از راهیابی به فینال بازماند.
ایران حالا دو طلا و دوبرنز گرفته و 36 امتیاز کسب کرده. روسیه اما شرایط بهتری دارد.
۲۲:۱۸ ۲۶.۶.۱۳۹۲
ایشتوان ورب از مجارستان باعث شد تا ورزشگاه پاپ لاسلو را رقص و شادمانی فرا بگیرد. او برنده اولین مدال مجارستان در این مسابقات است. ورب مقابل مراد گایداروف از بلاروس پیروز شد تا یکی از مدال‌های برنز 84 کیلو را نصیب خود کند.
گوینده سالن همراه با تماشاگران مجاری، شمارش معکوس انجام داد و پس از سوت پایان، رقص نور، موسیقی و غوغای تماشاگران، جو سالن را دگرگون کرد. برای دومین مدال برنز این وزن، احسان لشگری مقابل رقیب اسپانیایی قرار گرفته.
۲۱:۵۷ ۲۶.۶.۱۳۹۲
علی‌اکبر شیریان بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال ایران که مقیم مجارستان است، به رادیوفردا گفت: «عملکرد بچه‌ها ما را سربلند کرد. زیرا سال 2005 در همین سالن، آزادکارها فقط یک برنز گرفتند اما این بار، نتایج درخشانی کسب کرده‌اند.»
شیریان 125 بازی ملی دارد. او هشت سال با تیم ذوب آهن، حرف اول بسکتبال ایران را زد و سپس به عنوان لژیونر، در تیم‌های مافس و دبرسنی مجارستان به میدان رفت.
۲۱:۵۳ ۲۶.۶.۱۳۹۲
مسعود اسماعیل‌پور با غلبه بر آراکلیان از ارمنستان، مدال برنز 60 کیلوگرم را نصیب خود کرد. دیگر مدال برنز این وزن به نماینده هندوستان رسید.
۲۱:۲۹ ۲۶.۶.۱۳۹۲
فینالیست‌های روز دوم معرفی شدند.
60 کیلو: ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) - بخان گوی‌گریف (روسیه)
84 کیلو: ابراگیم آلداتوف (اوکراین) - سالاس پرز (کوبا)
120 کیلو: حاجی مراد گاتسالوف (روسیه) - آلن زاسی‌یف (اوکراین)
در این بین، گاتسالوف یگانه کشتی‌گیری است که از بوداپست قبلی، یعنی سال 2005 نیز در همین سالن به فینال مسابقات جهانی رسید و قهرمان شد. او حالا در یک وزن بالاتر، به فینال صعود کرده.
ایران هم دو نماینده برای کسب مدال برنز خواهد داشت. مسعود اسماعیل‌پور و احسان لشگری برای ایستادن روی سکوی سوم مبارزه خواهند کرد.
۲۰:۲۸ ۲۶.۶.۱۳۹۲
احسان لشگری در 84 کیلو با پیروزی بر زائوربک سوخی‌یف از ازبکستان راهی دیدار رده‌بندی شد. سوخی‌یف قهرمان سابق همین وزن در جهان است. لشگری حالا برای کسب مدال برنز، یک مبارزه با حریف اسپانیایی را پیش رو دارد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG