لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۹

لحظه به لحظه با دومین روز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان

در ادامه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان، مسابقات کشتی فرنگی وارد دومین روز خود می‌شود. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از رقابت‌ها را از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۱۶:۰۴ ۳۰.۶.۱۳۹۲
محمد نوربخش اولین نماینده ایران بود که امروز به روی تشک آمد و در وزن 60 کیلوگرم مقابل دونیور اسلاموف از مولداوی با ضربه فنی به پیروزی رسید. این نخستین پیروزی کشتی فرنگی ایران در این مسابقات است.
رقابت نوربخش با حریفش در وقت اول با تساوی 0-0 به پایان رسید اما در سه دقیقه بعدی، نوربخش با گیر انداختن حریف روی پل و در ادامه نیز با کمرگیری و انداختن حریف از روبرو، پشت او را به تشک چسباند.
۱۶:۱۰ ۳۰.۶.۱۳۹۲
در وزن 60 کیلوگرم 39 نفر حضور دارند. نوربخش از ایران در ابتدا با حریف مولداویایی کشتی گرفت و او را از پیش رو برداشت. نوربخش در دور بعدی با کازوما کوراموتو از ژاپن روبرو خواهد شد. در قسمت پایین جدول، نمایندگان کوبا و روسیه هم حضور دارند.
۱۶:۴۰ ۳۰.۶.۱۳۹۲
بررسی وضعیت جدول مسابقات کشتی آزاد نشان می‌دهد که اگر احسان لشگری در 84 کیلوگرم مقابل رقیب کوبایی پیروز می‌شد و به فینال می‌رسید، روسیه به جای ایران قهرمان جهان می‌شد!
ماجرا از این قرار است که چون رقیب روسی در دور مقدماتی به لشگری باخت، فقط با فینالیست شدن لشگری می‌توانست شانس کسب مدال برنز داشته باشد. اما لشگری در نیمه نهایی به سالاس پرز از کوبا باخت و سرانجام نیز سوم شد تا 8 امتیاز بگیرد. نماینده روسیه هم حذف شد و امتیازی کسب نکرد.
اما اگر لشگری به فینال می‌رسید و حتی به مدال طلا دست می‌یافت، 10 امتیاز می‌گرفت و روسیه نیز با کسب مدال برنز احتمالی در جدول بازنده‌ها، 8 امتیاز دریافت می‌کرد.
چنین وضعیت تناقض آمیزی فقط در جدول مسابقات کشتی ممکن است رخ بدهد. در واقع، شکست لشگری از رقیب کوبایی به سود تیم ملی ایران بود!
۱۶:۵۹ ۳۰.۶.۱۳۹۲
در وزن ۹۶ کیلوگرم مهدی علیاری که در تیم ملی ایران جانشین قاسم رضایی شده است، در اولین کشتی به آرتور الکسانیان از ارمنستان باخت. الکسانیان دارنده مدال برنز المپیک لندن است.
علیاری پس از شکست، کنار تشک نشست و از فرط ناراحتی، چند بار به سر و صورت خودش ضربه زد. مهدی شربیانی مربی تیم ملی هم به او گفت چرا دوبنده حریف را گرفتی تا جریمه شوی و کشتی را ببازی؟
۱۷:۰۹ ۳۰.۶.۱۳۹۲
محمد نوربخش در یک دقیقه و 38 ثانیه با نتیجه 10-2 مغلوب نماینده ژاپن شد. او حالا برای بازگشت مجدد به جدول باید منتظر سرگروه شدن کازوما کوراموتو از ژاپن بماند.
۱۷:۱۱ ۳۰.۶.۱۳۹۲
تماشاگران پرتعداد ایرانی که از شکست‌های متوالی نمایندگان کشتی فرنگی ایران ناراحت‌اند، با یادآوری جای خالی محمد بنا در راس تیم ملی کشتی فرنگی شعار می‌دهند: عالیه، عالیه، جای بنا خالیه.
۱۷:۲۲ ۳۰.۶.۱۳۹۲
طالب نعمت‌پور در اولین کشتی خود در وزن 84 کیلوگرم موفق شد خوزه برازون از ونزوئلا را 8-0 شکست دهد. او در گام بعدی با جاوید حمزه‌تووا از بلاروس مبارزه خواهد کرد.
۱۷:۴۲ ۳۰.۶.۱۳۹۲
سامان طهماسبی فرنگی‌کار ایرانی تیم ملی جمهوری آذربایجان در وزن 84 کیلوگرم، در اولین کشتی مقابل اوژن پونومارچیوک از آلمان به برتری 4-0 رسید. تماشاگران ایرانی حاضر در سالن لاسلو پاپ، طهماسبی را هم مانند نمایندگان ایران تشویق کردند.
در این وزن احتمال برخورد طالب نعمت‌پور از ایران با سامان طهماسبی تا قبل از فینال وجود ندارد.
۱۸:۳۳ ۳۰.۶.۱۳۹۲
طالب نعمت‌پور موفق شد دومین پیروزی خود را کسب کند. او در برابر جاوید حمزه‌تووا از بلاروس در همان وقت نخست به برتری کامل رسید. نعمت‌پور برای راهیابی به نیمه نهایی باید از سد برنده دیدار قزاقستان و چین عبور کند.
۱۸:۵۸ ۳۰.۶.۱۳۹۲
سامان طهماسبی عضو ایرانی تیم جمهوری آذربایجان در 84 کیلوگرم موفق شد ویکتور لورینچ از مجارستان را شکست دهد. طالب نعمت‌پور از ایران هم باید در همین وزن با رقیب قزاقستانی‌اش کشتی بگیرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG