لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۱

لحظه به لحظه با آخرین روز مسابقات کشتی قهرمانی جهان

بوداپست روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه، میزبان آخرین روز از رقابت‌های کشتی قهرمانی زنان و مردان جهان است. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از رقابت‌ها را از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۲۲:۳۶ ۳۱.۶.۱۳۹۲
امیر علی اکبری قهرمان ۱۲۰ کیلوگرم جهان شد.
قهرمانی امیر علی اکبری در دسته ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00
۲۲:۲۶ ۳۱.۶.۱۳۹۲
امیر علی اکبری مهیای برگزاری فینال 120 کیلوگرم است. آخرین مسابقه از رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2013. امیر در سالن تمرین با روحیه‌ای خوب، با رقیب فینالیست خودش که اهل استونی است خوش و بش کرد.
گفتگوی اختصاصی با سرمربی کشتی فرنگی ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:21 0:00
۲۲:۱۰ ۳۱.۶.۱۳۹۲
کیم هیون وو از کره جنوبی با برتری مقابل رومن ولاسوف از روسیه، دومین مدال طلای این کشور را رقم زد. به این ترتیب، هر دو فینالیست روسی به رقبای کره‌ای باختند و روسیه در شب آخر، نصیبی از مدال‌های طلا نبرد. ولاسوف قهرمان المپیک لندن است و سال 2011 نیز قهرمان جهان شده بود.
۲۱:۱۷ ۳۱.۶.۱۳۹۲
پس از قهرمانی «ریو هان سو» از کره جنوبی در 66 کیلوگرم، بلندگوی ورزشگاه، آهنگ مشهور گنگ نام استایل را پخش کرد که اثر هنرمندی اهل همین کشور است. در همین حین، کشتی‌گیر کره‌ای و یکی از همراهان این تیم که شباهت فراوانی با «پی اس وای» دارد، به اتفاق روی تشک به جای دور مرسوم قهرمانی، مشغول اجرای رقص معروف گنگ نام استایل شدند. رقصی که با استقبال و البته همراهی تماشاگران حاضر در سالن همراه شد.
۲۱:۱۰ ۳۱.۶.۱۳۹۲
سانسور نام مربیان ایرانی و کشتی‌گیر ایرانی تیم جمهوری آذربایجان در حین گزارش‌های کشتی از صداوسیما، منجر به اعتراض آنها شده. جمشید خیرآبادی سرمربی تیم آذربایجان، اعتراض خود را به طور مستقیم با مسئول گروه اعزامی از صداوسیما مطرح کرد.
هم رادیو و هم تلویزیون دولتی ایران، به جام اسامی این افراد، از عنوان «مربی آذربایجان» و «کشتی‌گیر آذربایجان استفاده کرد.» آنها می‌گویند سال‌ها برای وطن خود افتخار آفرینی کرده‌اند و اقدام صداوسیما را توهین آمیز می‌دانند.
پس از پایان مسابقات جهانی، رادیوفردا در گزارشی جداگانه به بررسی این ماجرا خواهد پرداخت.
۲۰:۲۱ ۳۱.۶.۱۳۹۲
امیر علی اکبری ستاره کشتی فرنگی ایران که با برتری کامل به فینال رسیده، تابستان امسال قرار بود برای همیشه از ایران برود و برای جمهوری آذربایجان مبارزه کند. او گفته بود مسئولین ورزش ایران با رفتارشان به من ثابت کردند که باید کشورم را ترک کنم.
علی اکبری که خود آذری است، قراردادی منعقد کرد و چهار ماه هم در تمرینات تیم ملی آذربایجان حضور یافت اما سرانجام قبل از تورنمنت اسپانیا، در آخرین لحظه از تصمیم خود منصرف شد و گفت ترجیح می‌دهم با تمام مشکلات، نداری‌ها و تبعیض‌ها بسازم و برای وطنم کشتی بگیرم.
۱۹:۲۲ ۳۱.۶.۱۳۹۲
فینالیست‌های روز آخر مسابقات قهرمانی جهان:
66 کیلو: اسلام‌بک آلبی‌یف (روسیه) - ریو هان سو (کره جنوبی)
74 کیلو: رومن ولاسوف (روسیه) - کیم هیون وو (کره جنوبی)
120 کیلو: امیر علی اکبری (ایران) - هایکی نابی (استونی)
۱۸:۳۳ ۳۱.۶.۱۳۹۲
امیر علی اکبری با برتری مقابل رضا کایالپ از ترکیه به فینال مسابقات جهانی راه یافت. کایالپ قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان است اما در این مسابقه، علی اکبری مانند دیدارهای قبلی‌اش مسلط، پر نفس و قدرتمند ظاهر شد و توانست به فینال ۱۲۰ کیلوگرم برسد.

علی اکبری سال ۲۰۱۰ در روسیه و در یک وزن پایین‌تر قهرمان جهان شده بود. او حالا برای کسب دومین مدال طلای جهانی‌اش باید هایکی نابی از استونی را مغلوب کند.
۱۸:۰۳ ۳۱.۶.۱۳۹۲
با شکست تاماش لورینچ از مجارستان مقابل حریف خود از جمهوری آذربایجان، تماشاگران مجاری بطری‌های آب را به روی تشک پرتاب می‌کنند. بلندگوی ورزشگاه، در این کشتی هم شش دقیقه به طور بی وقفه، با زبان محلی به تهییج کشتی‌گیر میزبان می‌پرداخت.
۱۷:۵۴ ۳۱.۶.۱۳۹۲
امیر علی اکبری با کسب یک پیروزی دیگر، به سکوی جهانی نزدیک‌تر شد. نماینده 120 کیلوگرم ایران موفق شد ادوارد پاپ از آلمان را 8-0 از پیش رو بردارد. او در نیمه نهایی و در مصافی انتقامی، مقابل رضا کایالپ از ترکیه قرار خواهد گرفت.

بیشتر

XS
SM
MD
LG