لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۰

پوشش زنده گفت‌وگوی حسن روحانی

صدا و سیما سرانجام مصاحبه حسن روحانی را با تاخیر پخش کرد. حسن روحانی در ابتدای مصاحبه از کسانی که با وجود تاخیر در پخش این گفت‌وگو همچنان منتظر مانده‌اند، تشکر کرد. ایرنا اعلام کرده بود عزت‌الله ضرغامی مانع پخش زنده شده است.

حسن روحانی در ابتدا با مردم استان‌های شمالی به خاطر برف و سرما ابراز همدردی کرد. وی خطاب به مردم گفت ما یک ملت هستیم منافع ملت ما یکی است و وحدت و انسجام می‌تواند کشور را به پیش ببرد.
روحانی در این گفت‌وگو که با دو مجری انجام می‌شود از «نقد دلسوزانه» استقبال کرد. وی گفت در این مدت در سایه حضور و حماسه مردم سیاست خارجی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است.
روحانی گفت در این مدت روابط با کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، ترکمنستان، و ترکیه و عراق بهتر شده است. روحانی گفت تلاش این است که در مورد اروند رود و ریزگردها با عراق همکاری داشته باشیم.
امارات و پاکستان و افغانستان نیز از جمله کشورهایی بود که روحانی از دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های آن سخن گفت. همکاری با روسیه نیز جمله موضوعاتی بود که روحانی به آن پرداخت.
روابط با قدرت‌های جهانی از جمله نکاتی بود که روحانی به آن اشاره کرد که به گفته او دستاورد آن در توافق ژنو تبلور یافته است. توافقی که به گفته او زنجیرهای ظالمانه تحریم را پاره می‌کند.
روحانی گفت تندروها و اسرائیل از توافق ژنو و تعامل ایران با جهان عصبانی هستند. وی تاکید که این چارچوب‌ها توسط رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شود و دولت آن را اجرا می‌کند.
روحانی گفت شرایط حضور فعال‌تر ایران در منطقه و جهان فراهم شده است.
روحانی در مورد تعامل قوا گفت که بدون این تعامل و همدلی حرکت به جلو صورت نمی‌گیرد یا کند خواهد بود.
روحانی می‌گوید بحث اصلی در دیدار با نمایندگان روند هدفمند کردن یارانه‌ها بود.
روحانی از مردم خوزستان که به تازگی میزبان وی بودند قدردانی کرد و به خاطر نقش آنها در دوران جنگ از آنها به بزرگی یاد کرد.
روحانی گفت در سفرهای استانی نمی‌خواهد تصمیمات غیرکارشناسی بگیرد. وی افزود پیش از رفتن به این استان بررسی‌های در تهران به ویژه در مورد آب و کشاورزی انجام شده بود. روحانی می‌گوید آب مردم اهواز تامین شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG