لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۹
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه

پوتین: روسیه در نظر ندارد کریمه را به خاک خود ملحق کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است. وی افزوده که روسيه در نظر ندارد کريمه را به خاک خود الحاق کند.

۱۷:۳۲ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
ولادیمیر پوتین می‌گوید که دو روز پیش ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری مخلوع اوکراین، را دیده است. وی درباره وضعیت سلامتی آقای یانوکوویچ این ضرب‌المثل روسی را برای خبرنگاران مثال زد که «او (یانوکوویچ) در مراسم ترحیم کسانی که چنین شایعاتی را پخش می‌کنند سرما خواهد خورد».
۱۷:۰۸ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا، می‌گوید که روسیه با برگزاری نشستی با نمایندگان ناتو در روز چهارشنبه موافقت کرده است تا بحران اوکراین را مورد بحث قرار دهند.
۱۶:۵۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با شرکای بین‌المللی خود کار خواهد کرد تا این اطمینان حاصل شود که اوکراین برای بازگشت ثبات، به اندازه کافی توانایی مالی دارد.
۱۶:۴۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در تونس گفت که تهدید به اعمال تحریم علیه کشورش اقدامی غیرسازنده است و موضع مسکو در قبال بحران اوکراین را تغییر نخواهد داد.
۱۶:۰۸ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه برای دیدار با مقام‌های دولت موقت اوکراین وارد کی‌یف شد. آقای کری قرار است ضمن اعلام همبستگی آمریکا با اوکراین بر سر تنش این کشور با روسیه، کمکی یک میلیارد دلاری را به اوکراین پیشنهاد کند.
۱۵:۱۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
رییس جمهوری روسیه:‌ نيروهايی که قدرت را در کريمه در دست گرفته‌اند، نيروهای محلی برای دفاع از خود هستند و نه نيروهای نظامی روسيه.
۱۵:۱۲ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
ولادیمیر پوتین: روسيه در نظر ندارد کريمه را به خاک خود الحاق کند.
۱۵:۱۱ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
گزارش ها حاکی است که بازارهای مالی جهان یک روز پس از سقوط شدید سهام و افزایش قیمت نفت در حال ثبات پیدا کردن هستند. قیمت نفت، گندم، طلا و ارزش ین ژاپن در حال بازگشت به وضعیت سابق خود هستند.
۱۵:۰۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
رییس جمهوری روسیه خطاب به رهبران جدید اوکراین گفت که «آن‌ها اختیار قانونی برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی، داخلی و سیاست خارجی را ندارند و همچنین نمی‌توانند برای آینده اوکراین تصمیم‌گیری کنند».
۱۵:۰۱ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
رییس جمهوری روسیه: «ویکتور یانوکوویچ هیچ آینده سیاسی نداشت و این را به او گفته بودم. ولی او همچنان تنها رییس جمهوری قانونی اوکراین است». پوتین می‌گوید که اعطای پناهندگی به یانوکوویچ، دلایل بشردوستانه داشته است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG