لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۲
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه

پوتین: روسیه در نظر ندارد کریمه را به خاک خود ملحق کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است. وی افزوده که روسيه در نظر ندارد کريمه را به خاک خود الحاق کند.

۱۲:۱۹ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
تحولات اوکراين و نگرانی از بروز جنگ بين روسيه و اين کشور باعث کاهش ارزش بازارهای جهانی سهام شده است. شاخص نيکی در بورس ژاپن در روز دوشنبه ۱.۲۷ درصد سقوط کرد. بورس هنگ کنگ نيز در اين روز ۱.۴۷ درصد از ارزش خود را از دست داد.
۱۲:۲۶ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
گارد مرزی اوکراين اعلام کرده است که نيروهای روسی همزمان با جابه‌جایی ناوگان دریایی خود در بندر سواستوپل، ارتباطات تلفن همراه در برخی مناطق شبه جزیره کريمه را قطع کرده‌اند.
۱۲:۳۰ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
قيمت نفت در واکنش به تنش ميان روسيه و اوکراين بر سر شبه جزيره کريمه افزايش يافت و به ۱۰۴ دلار در هر بشکه رسيد. قيمت طلا نيز در اين لحظه ۱۳۴۵ دلار است که نسبت روز جمعه بيش از دو درصد افزايش نشان می دهد.
۱۲:۳۳ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
والنتينا ماتوينکو، ریيس شورای فدراسيون روسيه گفته که راه حل پايان بحران در اوکراين، بازگشت دولت کنونی اوکراين به توافق ۲۱ فوريه با ويکتور يانوکوويچ، ریيس جمهوری مخلوع اين کشور است.
۱۲:۳۶ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
جان کری، وزير امور خارجه آمريکا به روسيه هشدار داده که ممکن است به خاطر تجاوز به اوکراين، از گروه ۸ حذف شود.
۱۲:۳۹ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد، امروز دوشنبه با سرگی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه درباره بحران اوکراين ديدار خواهد کرد.
۱۲:۴۱ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
گزارش خبرگزاری آلمان حاکی است که شاخص سهام بورس مسکو در روز دوشنبه تا ۱۰ درصد سقوط کرده است و سهامداران با فروش سهام خود در صدد کاهش ريسک سرمايه گذا‌ری‌شان هستند.
۱۲:۴۳ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزارت امور خارجه روسيه با صدور بيانيه‌ای از گفت‌وگوی سرگی لاوروف، وزير خارجه اين کشور با وانگ يی، همتای چينی خود و اشتراک نظر روسيه و چين بر سر بحران اوکراين خبر داده است. چين و روسيه دو قدرت اتمی عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد با حق وتو هستند.
۱۲:۴۸ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
هياتی از صندوق بين‌المللی پول روز دوشنبه به اوکراين سفر می‌کند تا درباره کمک به اين کشور با مقام‌های کی‌يف رايزنی کند. رهبران جديد اوکراين گفته‌اند که برای غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور نياز به ۳۵ ميليارد دلار کمک دارند.
۱۲:۵۰ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا گفته که «بسيار نگران» احتمال افزايش تحرکات روسيه در شرق اوکراين است. اوکراين از شرق، مرزی طولانی با روسيه دارد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG