لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۷

محمد رویانیان بازداشت شد


محمد رویانیان، مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس و رئیس سابق ستاد سوخت
محمد رویانیان، مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس و رئیس سابق ستاد سوخت
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت از بازداشت محمد رویانیان، مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس و رئیس سابق ستاد سوخت خبر داد.

این خبرگزاری از قول «یک منبع آگاه» نوشته‌است که بازداشت محمد رویانیان «در ارتباط با پرونده ستاد سوخت» صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، محمد رویانیان که پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود، هم‌اینک با صدور قرار از سوی همین دادسرا بازداشت شده‌است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، روز هشتم اردیبهشت در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفته‌بود: «تاکنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.»

خبرگزاری فارس نیز روز ۲۰ فروردین گزارش داده‌بود که مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که «گفته شده مشکل مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره باشگاه و واردات خودرو است اما شنیدیم که بحث اصلی در مورد ستاد سوخت است» گفته‌بود که «به آن حوزه‌ها نیز بی‌ربط نیست و تمام حوزه‌ها با هم هستند.»

مقامات قضائی ایران جزئیات بیشتری در مورد پرونده سوخت آقای رویانیان ارائه نداده‌اند، اما نزدیکان رویانیان گفته‌اند که «در اختیار گذاشتن سهمیه بنزین در اختیار افراد متفرقه» یکی از موارد این پرونده را تشکیل می‌دهد.

مجتبی شفیعی، رئیس جدید ستاد سوخت، نیز پیش از این گفته است: «سوءاستفاده‌هایی در دوران سردار رویانیان شده که شامل بروز برخی انحرافات مالی است.»

سرتیپ پاسدار رویانیان، فرمانده سابق پلیس راهنمایی و رانندگی، بود که در سال ۱۳۸۷ با حکم محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت شد.

محمد رویانیان ۲۶ دی‌ماه ۹۱ استعفای خود از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت را به ریاست‌جمهوری ارائه کرد.

آقای رویانیان بدون پیشینه ورزشی از سوی وزارت ورزش دولت محمود احمدی‌نژاد به مدیریت در پرسپولیس نیز منصوب شد اما بعدها از این سمت نیز کناره‌گیری کرد.

او بلافاصله بعد از کناره‌گیری از مدیرعاملی پرسپولیس به معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.
XS
SM
MD
LG