لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

دستور وزير کشور برای بررسی دلایل لغو سخنرانی حسن خمينی در بروجرد


برخی رسانه ها دليل لغو همايش بروجرد را مخالفت برخی از گروه ها با سخنرانی نوه آيت الله خمينی در اين مراسم عنوان کرده بودند.
برخی رسانه ها دليل لغو همايش بروجرد را مخالفت برخی از گروه ها با سخنرانی نوه آيت الله خمينی در اين مراسم عنوان کرده بودند.
رييس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بين‌الملل وزارت کشور روز شنبه گفته است، به دنبال لغو سخنرانی حسن خمينی در بروجرد، وزير کشور دستور تشکيل هیأتی برای بررسی اين موضوع را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، روح‌الله جمعه‌ای گفته است: در پی ماجرای لغو سخنرانی سيدحسن خمينی در بروجرد، به دستور وزير کشور تعدادی از کارشناسان ذيربط مأمور رسيدگی به اين موضوع شدند تا اين هیأت با بررسی تمامی جوانب و زوايای آن از جمله استماع صحبت‌های شاهدان عينی و مسئولان، نتيجه‌ بررسی‌های خود را ارائه کند.

گزارش ها حاکی است که دانشگاه دولتي آيت الله بروجردی در ۱۵ ارديبهشت از لغو نشستی در اين دانشگاه با عنوان «همايش ملی تبيين شخصيت علمی امام خمينی» خبر داده بود. برخی رسانه ها دليل لغو اين همايش را مخالفت برخی از گروه ها با سخنرانی نوه آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی، در اين مراسم عنوان کرده بودند.

با اين حال،‌ رييس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بين‌الملل وزارت کشور با بيان اينکه «قطعاً نتيجه‌ اين بررسی‌ها در برخورد با عوامل و مقصران تأثير خواهد داشت»، گفته است: وزارت کشور عزم راسخ و جدی دارد تا ضمن تأمين امنيت مراسم، تجمعات و همايش‌های قانونی که مجوزهای لازم را از مراکز ذيربط دريافت‌ کرده‌اند، نسبت به هرگونه اقدام خلاف قانون و تضييع حقوق شهروندی اقدام شايسته و مناسب انجام دهد.

روح‌الله جمعه‌ای همچنين اضافه کرده است: اين هیأت از فردای اتفاق مذکور در بروجرد، تشکيل شد و به زودی جمع‌بندی بررسی‌های خود را به وزير کشور ارائه می‌دهد.

در حالی اين مقام وزارت کشور از تشکيل اين هيات خبر داده است که روز گذشته استاندار لرستان گزارش ها در خصوص برکناری فرماندار بروجرد در ارتباط با لغو سخنرانی حسن خمينی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان گفته بود:« تاکنون هيچ نامه و يا خبر رسمی از وزارت کشور در اين خصوص به استانداری لرستان ارسال نشده است.»

وی اضافه کرده بود: ديگر شايعات مطرح شده در خصوص توبيخ مديريت ارشد استان لرستان نيز شايعه و کاملا بی اساس است و دراين زمينه نيز هيچ نامه و يا مکتوبه ای از وزارت کشور و ديگر نهادهای مسوول ارسال و ارائه نشده است.

استاندار لرستان همچنین گفته بود،‌ اين همايش به درخواست برگزارکنندگان لغو شد.

اين در حالی است که دانشگاه آيت الله بروجردی در بيانيه ای در ۱۵ ارديبهشت در خصوص لغو این همایش اعلام کرده بود:«با کمال تاسف به سبب افراط گری افراط گرايان، و تهديدهای تشنج آفرين آنها و با نهايت شگفتی، برخی مسئولان و تاثيرگذاران اين شهر، اصرار بر برگزاری همايش با حذف يکی از سخنرانان همايش را داشتند.»

قرار بود در اين همايش علاوه بر حسن خمينی، قربانعلی دری نجف آبادی و هاشم رسولی محلاتی نيز سخنرانی کنند.
XS
SM
MD
LG