لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

پوشش همزمان هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ساعت ۹ صبح دوشنبه شش مهر، به وقت محلی در نیویورک آغاز شده است. باراک اوباما و حسن روحانی از سخنرانان روز نخست این نشست بودند.

فرانسوا اولاند در نطق خود اشاره کرد که تروریسم سخت‌ترین ضربه خود را به غیرنظامی‌ها می‌زند و در حال حاضر هیچ کشوری از گزند تروریسم در امان نیست.

پس از حسن روحانی با تغییری در برنامه از پیش اعلام‌شده سازمان ملل امیر قطر در مجمع عمومی سخنرانی کرد و اکنون فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، پشت تریبون ایستاده است.

کمپین «جرم نیست» در نیویورک ابتکار عمل مازیار بهاری، روزنامه نگار ایرانی است. این کمپین با دیوارنگارهای هنری دو محور اصلی را دنبال می کند:سرکوب بهائیان و روزنامه نگاران دز ایران. هانا کاویانی برای رادیو فردا گزارش می دهد.

به گفته رئیس جمهور ایران، اشغال‌گری و تجاوز ایالات متحده در عراق و حمایت این کشور از «رژیم صهیونیستی» به تروریسم در منطقه خاورمیانه دامن زده است. او همچنین به آمریکا توصیه کرد که از «تحریف» واقعیات دست بردارد. به گفته آقای روحانی، سیاست‌های آمریکا در منطقه باعث افراط و خشونت و خون‌ریزی شده است.

حسن روحانی با تاکید بر روابط اقتصادی با دیگر کشورها می‌گوید که ایران قصد دارد از طریق «همگرایی اقتصادی» به «تفاهم سیاسی» برسد.

به گفته حسن روحانی، «ایران نگاه به آینده دارد». او می‌گوید:‌ «ما گذشته را فراموش نمی‌کنیم، اما نمی‌خواهیم در گذشته بمانیم.»

حسن روحانی می‌گوید که ایران هم‌چنان که در عراق و افغانستان، حاضر است که در سوریه و یمن هم به برقراری صلح کمک کند. او می‌گوید که جمهوری اسلامی «از حکومت اکثریت» دفاع می‌کند.

او ابراز تاسف کرد که قیام‌های ملی در منطقه خاورمیانه توسط تروریست‌ها به انحراف کشیده شده است.

حسن روحانی می‌گوید که سیاست ایران این است که «حرکت صلح‌جویانه» خود را «بر مبنای قاعده برد‌ـ‌برد» ادامه دهد، به‌ویژه در منطقه خاورمیانه.

بیشتر

XS
SM
MD
LG