لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.

حملات پاریس و رخدادهای پس از آن

شمار کشته‌شدگان حملات پاریس ۱۲۹ نفر و شمار مجروحان ۳۵۲ نفر ذکر شده‌ که حال ۹۹ تن از آنها وخیم است. وزیر دادگستری بلژیک نیز از دستگیری سه مظنون در بروکسل در ارتباط با این حملات، خبر داده است.

۰۳:۰۲ ۲۳.۸.۱۳۹۴

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به نقل از منابع پلیس فرانسه می گوید، که تلفات انفجار و تیراندازی تاکنون به ۶۰ کشته رسیده است.

۰۳:۰۹ ۲۳.۸.۱۳۹۴

شاهدان عینی به رویترز گفته اند در نزدیکی سالن کنسرت باکاتلات صدای پنج انفجار را شنیده اند. پیشتر گزارش ها حاکی بود در این سالن دستکم ۱۰۰ نفر گروگان گرفته شده اند.

۰۳:۱۵ ۲۳.۸.۱۳۹۴

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه ساعاتی پس از حملات در پاریس با بستن مرزهای این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد. وی گفته است، پلیس در پاریس عملیات خود را برای مقابله گروگانگیران آغاز کرده است.

۰۳:۲۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، حملات در پاریس را حمله به «انسانیت» و ارزش های مشترک جامعه بشری دانسته است.

باراک اوباما گفته است، آمریکا در برابر این حمله در کنار فرانسه ایستاده است.

۰۳:۳۱ ۲۳.۸.۱۳۹۴

گزارش ها حاکی است که نیروهای پلیس به محل گروگانگیری در سالن کنسرت باتکلان در پاریس حمله کرده اند و دو مهاجم را کشته اند. پیشتر اعلام شده بود که ۱۰۰ نفر در این سالن گروگان گرفته شده اند.

۰۳:۵۳ ۲۳.۸.۱۳۹۴

شبکه تلویزیونی «بی اف ام» می گوید، در سالن کنسرت باتکلان ۱۰۰ نفر کشته شده اند. پیشتر پلیس اعلام کرده بود در عملیاتی دو گروگانگیر در این سالن را کشته است.

۰۴:۰۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

پلیس فرانسه می گوید، در حدود ۱۰۰ نفر در سالن کنسرت در پاریس کشته شده اند. پیشتر اعلام شده بود که مهاجمان ۱۰۰ نفر را در این سالن کنسرت گروگان گرفته اند.

۰۴:۱۳ ۲۳.۸.۱۳۹۴

یک مقام شهرداری پاریس گفته است، ۱۰۰ نفر در سالن کنسرت در پاریس کشته شده اند و دستکم ۴۰ نفر هم در حملات دیگر کشته شده اند.

۰۴:۳۴ ۲۳.۸.۱۳۹۴

سی ان ان می گوید، دست کم شش تا هفت حمله در روز جمعه در پاریس انجام شده است. در همین حال، یک شاهد عینی به این شبکه خبری گفته است، مهاجمان در سالن کنسرت باتکلان «حمام خون» راه انداختند. گفته می شود ۱۰۰ نفر در این سالن کشته شده اند. به گزارش «سی ان ان»‌اما هنوز به طور رسمی تعداد قربانیان در این سالن اعلام نشده است.

۰۴:۴۸ ۲۳.۸.۱۳۹۴

فرانسوا اولاند در محل گروگانگیری در سالن کنسرت پاریس حاضر شده و گفته است: مبارزه ما با عاملان این حملات بی‌رحمانه خواهد بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG