لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۴

رادیو اروپای آزاد مزاحمت برای مدیر دفتر خود در مسکو را محکوم کرد


ساختمان رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی در پراگ
ساختمان رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی در پراگ

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی روز شنبه در بیانیه‌ای از مزاحمت برای مدیر دفتر روسیه خود در نزدیکی خانه‌ او در مسکو خبر داده و این اتفاق را شدیدا محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که به امضای نناد پئیچ، نایب رئیس و سردبیر کل رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی رسیده، آمده است که عصر جمعه، ۲۸ اسفند، دو مرد که خود را خبرنگار تلویزیون ان‌‌تی‌‌وی روسیه معرفی می‌کردند، خود را به مدیر دفتر این رادیو در مسکو نزدیک کردند و از او سوال‌هایی درباره درآمد و املاکش کردند.

این دو مرد که یکی از آنها دوربین فیلمبرداری داشته، گفته‌اند که اطلاعات خود را از همکاران قبلی سرویس روسیه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی دریافت کرده‌اند.

نایب رئیس و سردبیر کل رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، این اتفاق را «نمونه‌ای منزجرکننده از وحشت‌آفرینی» توصیف کرده و گفت: «به نظر می‌آید مقام‌های روسیه پرونده‌ای علیه ما به دلیل روزنامه‌نگاری و موفقیت‌هایمان آماده می‌کنند.»

تلویزیون ان‌تی‌‌وی روسیه به گروه رسانه‌ای گازپروم این کشور تعلق دارد و به ایراد تهمت و افترا علیه روزنامه‌نگاران مستقل و مخالف و فعالان مدنی شهرت دارد.

واقعه علیه مدیر دفتر روسیه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، چند روز پس از آن رخ داده که یک گزارش تلویزیونی در روسیه، روزنامه‌نگاران این رادیو را به «جاسوسی و توطئه» علیه روسیه متهم کرد.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی که دفتر اصلی آن در پراگ، پایتخت جمهوری چک، قرار دارد، برای ۲۳ کشور و به ۲۸ زبان اطلاع‌رسانی می‌کند.

بودجه این رادیو توسط کنگره ایالات متحده آمریکا تامین می‌شود.

رادیوفردا سرویس ایران رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی است.

XS
SM
MD
LG