لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲
شارل میشل، نخست وزیر بلژیک
شارل میشل، نخست وزیر بلژیک

نخست وزیر بلژیک: از آن چه هراس داشتیم، به سرمان آمد

دو انفجار «مهیب» در فرودگاه بروکسل، پایتخت بلژیک، و همچنین یک انفجار در متروی این شهر، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است. رسانه‌های دولتی بلژیک شمار کشته‌شدگان انفجارهای سه‌شنبه بروکسل را ۳۴ نفر ذکر می‌کنند.

در پی انفجارهای فرودگاه بروکسل، خبرگزاری رویترز از انفجاری دیگر در یک ایستگاه متروی این شهر خبر می‌دهد. این ایستگاه در نزدیکی ساختمان‌های اتحادیه اروپاست.

پس از گزارش اولیه «یک کشته» در پی انفجار در فرودگاه، حال بر تعداد رسانه‌هایی که خبر از کشته شدن چندین نفر می‌دهند اضافه شده است. یک رسانه محلی بلژیک از مرگ دست‌کم یازده نفر در انفجارهای فرودگاه خبر می‌دهد.

در پی این انفجارها، سطح هشدار امنیتی در کل کشور بلژیک به بالاترین سطح یعنی «رده چهار» ارتقا یافت. این خبر را یک رسانه محلی به نقل از وزارت کشور بلژیک اعلام کرده است.

یک خبرگزاری بلژیک به نقل از شاهدان عینی در یک بیمارستان گزارش می‌دهد که انفجارهای فرودگاه «تا ده کشته» بر جای گذاشته است. وجود حدود ۳۰ زخمی و مجروح نیز تاکنون گزارش شده است.

خبرگزاری رویترز از سقوط ارزش سهام در بازارهای اروپا در صبح روز سه‌شنبه در پی انفجارهای فرودگاه بروکسل خبر می‌دهد.

صبح روز سه‌شنبه، سوم فروردین‌ماه، ابتدا حدود ساعت هشت خبر دو انفجار «با صدای بسیار بلند» در سالن خروجی فرودگاه بروکسل رسید که ابتدا گفته شد یک کشته بر جای گذاشته است. حال چندین رسانه و خبرگزاری از مرگ دست‌کم ده نفر گزارش می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال انفجار در فرودگاه در حدود ساعت هشت صبح انفجاری هم در یک ایستگاه مترو نزدیک نهادهای اروپایی رخ داده است. از آنجا که این انفجار در مترو در ساعت شلوغی رخ داده، احتمال مرگ و مجروحیت مسافران مترو زیاد است.

متروی بروکسل اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

انفجار در مترو مالبیک در مرکز بروکسل، در نزدیکی ساختمان های نهادهای اتحادیه اروپا

بیشتر

XS
SM
MD
LG