لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

احضار «ورزشکارنماهای نیمه‌عریان زن» به دادسرای فرهنگ در تهران


خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریورماه، از احضار دو ورزشکار زن و چهار مربی در رشته پرورش اندام به دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران خبر داد.

بر اساس گزارش اختصاصی این خبرگزاری، این افراد در ارتباط با انتشار «تصاویر نیمه‌عریان» در شبکه‌های اجتماعی احضار شده‌اند.

خبرگزاری میزان و چند سازمان خبری دیگر از جمله خبرگزاری فارس و باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، این دو ورزشکار زن را «ورزشکارنما» نامیده‌ و عکس‌های آنان را به صورت شطرنجی منتشر کرده‌اند.

هویت این دو ورزشکار زن و مربیان آنان اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری میزان بدون نقل از قول از هیچ مقام رسمی، این دو ورزشکار زن پس از آموزش توسط مربیان مرد، در مسابقات «برون‌مرزی» پرورش اندام حضور یافته و تصاویری «نیمه‌عریان» از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند و به همین دلیل برای آنان در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه پرونده تشکیل شده است.

این خبرگزاری همچنین از ممنوع‌الفعالیتی و ممنوع‌الخروجی مربیان این دو ورزشکار زن تا پایان مراحل تحقیقات و بازپرسی خبر داد.

در گزارش خبرگزاری میزان آمده است: «علی‌رغم این که فدراسیون پرورش اندام صراحتاً اعلام کرده به خاطر مسائل شرعی و قانونی، بانوان هیچ فعالیتی در این رشته ندارند و بانوان کشورمان نیز به همین دلایل هیچ گونه رغبتی به این ورزش نشان نمی‌دهند، اما برخی به دلایل خاص و رسیدن به منافع شخصی تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند.»

احضار ورزشکاران ایرانی به دادسرا و تشکیل پرونده‌هایی برای آنان در رابطه با فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی پیشتر نیز سابقه داشته است.

یکی از این افراد سوشا مکانی دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران بود که در دی‌ماه سال گذشته در پی انتشار عکس‌هایش در شبکه تلگرام بازداشت شد و پس از شش روز با وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.

سوشا مکانی گفته بود که این تصاویر، عکس‌های خصوصی او و نامزدش بوده و در پی سرقت گوشی تلفن همراهش منتشر شده است.

چند روز پس از بازداشت سوشا مکانی، خبرگزاری میزان از احضار یک فوتبالیست دیگر به شعبه ویژه جرائم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد.

در این گزارش که ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۴ منتشر شد، آمده بود که این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و تیم پرسپولیس، جهت ادای پاره‌ای توضیحات احضار شده است.

خبرگزاری «میزان» هویت این فوتبالیست را فاش نکرده و توضیح نداده بود که احضار فوتبالیست مذکور با پرونده سوشا مکانی مرتبط بوده است یا خیر.

در پی احضار و بازداشت این ورزشکاران، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در دی‌ماه ۱۳۹۴ در مورد انتشار آن چه تصاویر «نامناسب» و «خلاف شئون اسلامی» در فضای مجازی خواند، به ورزشکاران و هنرمندان هشدار داد.

XS
SM
MD
LG