لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۹
از راست پنس و کین
از راست پنس و کین

روند مناظره تیم کین و مایک پنس، معاونان کلینتون و ترامپ

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و تیم کین، معاون هیلاری کلینتون، رقیبان اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها مناظره رو در روی خود را، در پیوند با انتخابات هشتم نوامبر، انجام دادند.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و تیم کین، معاون هیلاری کلینتون، رقیبان اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها مناظره رو در روی خود را، در پیوند با انتخابات هشتم نوامبر، انجام دادند.

آقای پنس، ۵۷ ساله، فرماندار ایالت ایندیانا و آقای کین، ۵۸ ساله، سناتور ویرجینیا است.

هر دو طرف مذاکره تلاش اصلی خود را متمرکز بر دفاع از رقیبان اصلی انتخابات و شایستگی آن‌ها برای هدایت ایالت متحده و نیز انتقاد از دیگری کرده‌اند.

این مناظره در دانشگاه «لانگ‌وود» در «فارم‌ویل»، ایالت ویرجینیا، انجام شد. روش پرسش‌ها کم و بیش شبیه مناظره نخست انتخابات ریاست‌جمهوری‌ میان کلینتون و ترامپ بود، هر چند دو طرف بارها مذاکره را از پرسش‌های اصلی دور کردند.

این مناظره ۹۰ دقیقه طول کشید؛ مجری مناظره خانم الین کیهانو، نخستین مجری آسیایی‌تبار مناظره‌ای از این دست بود.

مناظره آقایان پنس و کین در ساعت ۹ شب به وقت محلی آغاز شد.

مجری برنامه خانم الین کیهانو

تیم کین در آغاز مناظره از اهمیت دانشگاه لانگ‌وود، محل مناظره، سخن می‌گوید و اهمیت جنبش‌های مدنی آن. او در عین حال از خانم کلینتون، نگاه او به اقتصاد، بازسازی اجتماعی، مبارزه با تروریسم ستایش می‌کند. به گفته آقای کین او به این خاطر انتخاب شده که سابقه سیاسی و نیز تلاش‌های مدنی و اجتماعی دارد. او در عین حال از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور نیز با عنوان «به طرز مرگباری ترسناک» یاد کرد.

مایک پنس، سخنان خود را با انتقاد از سال‌های گذشته آغاز کرد و لزوم تغییر آن. پنس می‌گوید پدربزرگش به آمریکا مهاجرت کرده و او زندگی را در شهری کوچک و خانواده‌ای کاری آغاز کرده‌است. آقای پنس می‌گوید امیدوار است وظیفه‌ای که دارد، را به عنوان معاون احتمالی رئیس‌جمهوری به شایستگی انجام دهد.

تیم کین: دونالد ترامپ همیشه اول به خودش فکر می‌کند.

معاون کلینتون از نظرات ترامپ در مورد مهاجرت و مهاجران انتقاد کرد.

مایک پنس: کلینتون، معمار سیاست خارجی اوباما بود. به خاورمیانه آشفته نگاه کنید. به روسیه، اوکراین...

تین کین: ... ولی شما از پوتین ستایش می‌کنید.

مجری برنامه از طرف‌ها می‌خواهد در مورد موضوع صحبت کنند.

طرف‌ها در همان اول مناظره به موضوع توافق اتمی اشاره می‌کنند. کین از دوره وزارت کلینتون و تلاش‌هایی که در نهایت به توافق با ایران رسید، ستایش می‌کند.

موضوع سیاست خارجی، در همان اول مناظره به میان می‌آید. در حالی‌که بخش اول مناظره مربوط به موضوع اقتصاد آمریکا می‌شود. مجری برنامه از طرف‌ها می‌خواهد تا به مسئله اقتصاد باز گردند.

پنس: ترامپ، بهترین گزینه است. چرا که کلینتون و کین ادامه سیاست‌هایی را خواستار هستند که وضعیت خانواده‌ها و مسئله سلامت و بیمه عمومی را با مشکل روبه‌رو کرده‌است. اما ترامپ قصد بازسازی اقتصاد را دارد. او کارگران را در صدر برنامه خود قرار می‌دهد.

کین: اقتصاد مهم است: می‌خواهید رئیس‌جمهوری کسی باشد که کار ایجاد می‌کند، یعنی کلینتون یا کسی که شما را از کار اخراج می‌کند یعنی ترامپ.

کین می‌گوید ستاد کلینتون برنامه مشخص و خوبی از جمله در زمینه مالیات دارد. او از برنامه ترامپ، از جمله برای «از بین بردن حداقل دستمزدها» انتقاد می‌کند. به عقیده کین، برنامه مالیاتی ترامپ، تنها برای آن است که خودش در درجه اول از مزایای آن برخوردار شود.

پنس می‌گوید حرف‌های کلینتون و کین، شعار و بیان اعداد و ارقام است ولی این موضوع مشکلی را حل نمی‌کند. مجری برنامه یادآوری می‌کند که آقای پنس به پرسش مشخص او در مورد مالیات پاسخ دهد. پنس می‌گوید ترامپ یک بازرگان موفق است و ده‌ها هزار شغل ایجاد کرده‌است.

صحبت‌ها باز می‌گردد به موضوع عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی از طرف دونالد ترامپ. تیم کین می‌پرسد چرا او هنوز این اظهارنامه را بر خلاف وعده‌هایش منتشر نکرده‌است؟

پنس می‌گوید او اظهارنامه خود را منتشر خواهد کرد، اما بعد از مرور آن.

مجری برنامه می‌خواهد تا طرف‌ها حرف‌های یکدیگر را قطع نکنند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG