لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۴

احمد خاتمی: به نامزدی رای بدهیم که اسرائیل را ناراحت کند


احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران
احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید مردم ایران در انتخابات آینده ریاست جمهوری باید به نامزدی رای بدهند که آمریکا و اسرائیل از پیروزی وی «ناراحت» می‌شوند.

به گزارش ایرنا٬ آقای خاتمی روز دوشنبه (۲۱ فروردین) در جمع گروهی از ساکنان جزیره کیش از مردم ایران خواست در این دوره از انتخابات با «چشمان باز» رای بدهند.

وی گفت باید در انتخابات پیش‌رو فردی انتخاب شود که «به صورت عملی نشان داده باشد که در خط ولایت است.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد در این انتخابات «باید به کسی رای داد که آمریکا، صهیونیست‌ها و دشمنان نظام از انتخاب آن ناراحت می‌شوند.»

احمد خاتمی همچنین بی‌آنکه نامی از حسن روحانی ببرد٬ افزود «کسی که منطقش سازش با آمریکا باشد نمی‌تواند با استکبار مقابله کند.»

وی در ادامه کنایه‌ها و حملات خود به روحانی گفت کسانی که برای حل و فصل مشکلات «نگاه به بیرون» دارند٬ دچار «اشتباه» هستند و «با این نگاه مشکلات حل نشده و نخواهد شد.»

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران قرار است روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شود و از ماه‌ها پیش بسیاری از محافظه‌کاران با انتقاد‌ها و حملات به دولت حسن روحانی امیدوار به شکست وی در این انتخابات هستند.

گروهی از روحانیون نزدیک به آیت‌‌الله علی خامنه‌ای٬ طیف گسترده‌ای از محافظه‌کاران و رسانه‌های وابسته به آنها در ماه‌های اخیر با تمرکز بر روی مشکلات اقتصادی و حمله به عملکرد دولت٬ خود را برای حضور در انتخابات آینده آماده می‌کنند.

آنها طی این مدت حملات و انتقاد‌های گسترده و تندی متوجه عملکرد افتصادی٬ فرهنگی و سیاست خارجی دولت یازهم کرده و از هواداران خود و مردم می‌خواهند به نامزدی رای بدهند که همسو با رهبر جمهوری اسلامی باشد.

حیدر مصلحی٬ وزیر سابق اطلاعات هم همسو با دیگر محافظه‌کاران در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که «دشمن در حال طراحی بر این محور است که مردم و مسئولان را دچار اشتباه محاسباتی کند..»

به گزارش خبرگزاری «رسا»٬ آقای مصلحی روز گذشته در زاهدان حملات صریح و تندی متوجه حسن روحانی و محمد‌جواد ظریف و سیاست خارجی دولت یازدهم کرده است.

وی در سخنرانی خود٬ از گفت‌و‌گوی تلفنی حسن روحانی با باراک اوباما٬ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده٬ «ترس» از «تهدید‌های دشمن»٬ «زببا جلوه دادن عملکرد نادرست» و «غفلت از امدادهای غیبی» با عنوان «طرح‌های دشمن» برای به اشتباه انداختن مردم و مسئولین نام برده است.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرده «امروز مشکل بزرگ کشور بدتدبیری و بدمدیریتی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است؛ دشمن نیز دقیقا طراحی کرده تا ما اشتباه کنیم.»

وی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری هم گفته که «امروز عده‌ای می‌خواهند در تمام امورات از جمله انتخابات چشم‌مان به غرب باشد و به آمریکا و اروپا تکیه کنیم.»

XS
SM
MD
LG