لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

پوشش همزمان کنفرانس مطبوعاتی حسن روحانی

نخستین نشست خبری حسن روحانی پس از پیروزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، بعد از ظهر دوشنبه اول خرداد برگزار شد. مهم‌ترین نکات مرتبط با این نشست خبری را در اینجا دنبال کنید.

پاسخ روحانی:

در مورد سوریه از ابتدای دولت یازدهم اعلام کردیم که راه حل این بحران سیاسی است. امیدوارم فضایی را برای مردم سوریه ایجاد کنیم که بتوانند به سرنوشت‌شان شکل دهند.

پرسش خبرنگار سانای سوریه:

«با توجه به سابقه حمایت‌های دولت ایران از دولت‌های منطقه، برنامه شما برای همکاری با سوریه و دیگر کشورها برای مقابله با تروریسم چیست؟»

پاسخ روحانی:

در دولت یازدهم برای ایجاد فرصت برای بانوان تلاش خوبی داشتیم. زنان در ۴۰ سال گذشته با حضور خود فرصت‌های را ایجاد کردند. در دولت قبل خانم‌ها ۸۶۰ هزار شغل از دست دادند ولی در دولت یازدهم ۷۵۰ هزار شغل به دست آوردند.

برای اولین بار، سفیر زن انتخاب کردیم و در بسیاری از جاها از مدیران زن استفاده کردیم و این راه را ادامه خواهیم داد. این تفکر که مرد از زن بالاتر است و می‌تواند کار را بهتر از زن انجام دهد درست نیست. البته در مشاغل مردان و در مشاغلی زنان مناسب‌ترند.

پرسش خبرنگار موج:

«برنامه شما در دولت دوازدهم در حوزه زنان چیست؟»

پاسخ روحانی:

موسیقی، فرهنگ و همه بخش‌های هنری برای مردم است و حتماً دولت دوازدهم حمایت بیشتری از اصحاب فرهنگ خواهد کرد. در دولت یازدهم هم فضای فرهنگی فضای بازتری شد، که حتماً در دولت دوازدهم هم ادامه خواهد داشت.

پرسش خبرنگار صبا:

«آیا با توجه به حمایت هنرمندان از شما، وزیری را انتخابات می‌کنید که امنیتی نباشد و از اهالی فرهنگ باشد؟ در مورد موسیقی و کنسرت چه می‌کنید؟»

پاسخ روحانی:

در مناظره قضاوت را به مردم واگذار کردیم. اول خدا، بعد مردم و بعد از آن قوه قضائیه که در مورد قوه قضائیه فعلاً برنامه‌ای ندارم.

پرسش خبرنگار آرمان:

«آیا قائل به پیگرد قضایی بداخلاقی‌ها انتخاباتی هستید یا در دولت‌تان به فراموشی سپرده می‌شود؟»

پاسخ روحانی:

از آغاز استقلال آذربایجان، روابط خوبی با این کشور داشتیم. برنامه‌های دوجانبه و سه‌جانبه با کشورهای مختلف گذاشتیم، از جمله با مشارکت روسیه.

در زمینه حمل و نقل، طرح بسیار مهمی داریم که راه‌آهن را از طریف آستارا به آذربایجان، به روسیه و گرجستان وصل کنیم. اتصال این خط بسیار مهم است.

روابط ایران و آذربایجان حتماً روابط راهبردی خواهد بود.

پرسش خبرگزاری آپا از آذربایجان:

«در مورد روابط ایران و جمهوری آذربایجان، چه برنامه‌ای برای توسعه روابط دارید؟»

بیشتر

XS
SM
MD
LG