لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

پوشش همزمان اعلام راهبرد جدید آمریکا در مورد ایران

دونالد ترامپ با انتقاد شدید از رفتار سپاه گفت به وزارت خزانه‌داری اجازه می‌دهد که همه این نهاد را تحت تحریم قرار دهد. آقای ترامپ تأکید کرد که نمی‌تواند پایندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کند. او گفت اگر نتوانیم با همکاری کنگره و متحدان توافق هسته ای را اصلاح کنیم به آن پایان می‌دهیم.

۲۳:۱۸ ۲۱.۷.۱۳۹۶

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به موضع رئیس‌جمهور آمریکا در عدم تأیید پایبندی ایران به تعهدات برجام، بار دیگر گفت تهران به همه تعهداتش بر مبنای برجام پایبند است.

در بیانیه آقای آمانو که شامگاه جمعه منتشر شده، آمده است که فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس همه عناصر مرتبط با مسئله هسته‌ای تحت برجام را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه تأکید شده که ایران هم‌اکنون پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا می‌کند که به گفته آژانس ابزار راستی‌آزمایی قدرتمندی است که به بازرسان آژانس دسترسی بیشتری به اطلاعات و اماکن می‌دهد.

آقای آمانو در پایان تأکید کرده است که ایران تحت قوی‌ترین رژیم راستی‌آزمایی موجود در دنیاست.

۲۲:۱۵ ۲۱.۷.۱۳۹۶

رئیس‌جمهور ایران گفت که ملت ایران از صحبت‌های امشب رئیس‌جمهور آمریکا غافلگیر نشد، ولی این سخنان ملت را متحدتر کرد و شما نمی‌توانید بین ملت و دولت و رهبر ایران فاصله بیندازید.

او گفت همه افراد و اقوام و گروه‌ها و مذاهب در ایران در برابر دشمنی یکپارچه هستند. مردم ایران به مردم آمریکا احترام می‌گذارند اما سیاست‌های غلط و متجاوزانه آمریکا را قبول ندارند. شعار ملت ایران در برابر کشور و مردم آمریکا نیست، در برابر این سیاست‌هاست.

او گفت هدف آمریکا باز داشتن ما از رشد و رونق اقتصادی است، ولی علیرغم حرف‌های سیاستمداران آمریکا ملت ایران بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

۲۲:۱۲ ۲۱.۷.۱۳۹۶

آقای روحانی تأکید کرد که تا زمانی که حقوق ما تأمین می‌شود و منافع ما اقتضا می‌کند و از منافع آن بهره‌مند هستیم به برجام احترام می‌کنیم و در چارچوب برجام و معاهدات بین‌المللی با آژانس همکاری می‌کنیم اما در صورت بدعهدی دیگر کشورها لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

۲۲:۰۸ ۲۱.۷.۱۳۹۶

آقای روحانی از سپاه پاسداران دفاع کرد و آن را نیرویی خواند که در حال مقابله با تروریسم در منطقه است.

۲۲:۰۴ ۲۱.۷.۱۳۹۶

رئیس‌جمهور ایران گفت آمریکا که دارای سلاح هسته‌ای است و تنها کشوری است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه یک ملت دیگر استفاده کرده چطور می‌تواند ادعای جلوگیری از اشاعه سلاح هسته‌ای داشته باشد.

او افزود ملت ایران ملتی نیست که با حرف‌های اینچنینی در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود بیاورد.

۲۱:۵۹ ۲۱.۷.۱۳۹۶

آقای روحانی گفت که برجام سند سازمان ملل است، سند دوجانبه نیست و کسی نمی‌تواند به طور یکجانبه آن را ملغی کند.

۲۱:۵۵ ۲۱.۷.۱۳۹۶

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، ساعتی پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم ایران نسبت آن واکنش نشان داد.

او در آغاز سخنانش گفت که ترامپ در سخنان خود غیر از «فحاشی» و «اتهامات واهی» حرف دیگری نداشت، و از او خواست در تاریخ، جغرافیا و تعهدات بین‌المللی و عرف جهانی مطالعه کند.

۲۱:۳۲ ۲۱.۷.۱۳۹۶

ایرنا: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی،رئیس جمهور ایران: اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع می کنند

۲۱:۲۷ ۲۱.۷.۱۳۹۶

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، کنگره شصت روز فرصت دارد در مورد اعمال تحریم های تازه علیه ایران تصمیم بگیرد...تحریم های جدید برجام را از بین خواهد برد. ولی سناریوهای دیگری هم می شود در نظر گرفت...همانطور که وزیر دفاع آمریکا از ماندن ایالات متحده در برجام حمایت کرده مشروط به اینکه واشینگتن به این نتیجه برسد که ایران به توافق اتمی پایبند بوده و اینکه در راستای منافع آمریکاست.

۲۱:۱۸ ۲۱.۷.۱۳۹۶

پولتیکو می نویسد حتی مخالفان سرسخت برجام در کنگره مانند سناتور تام کاتن معتقدند که زمان اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران هنوز فرا نرسیده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG