لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۹
تجمع ایرانیان مقیم اتریش در حمایت از اعتراض‌ها در ایران
تجمع ایرانیان مقیم اتریش در حمایت از اعتراض‌ها در ایران

پوشش همزمان رویدادهای مرتبط با اعتراضات سراسری در ایران

پوشش زنده اخبار و گزارش‌های مربوط به تجمع‌ها و تظاهرات در شهرهای ایران

  • محمود صادقی،‌ نماینده مجلس از تهران، در توئیتی با اعلام اینکه مرگ سینا قنبری، یکی از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر در زندان اوین، تایید شده است، نسبت به تکرار وقوع آنچه «کهریزک دوم»‌نامید،‌ هشدار داد.
  • وزیر خارجه آلمان می‌گوید اتحادیه اروپا قصد دارد وزیر خارجه ایران را برای گفت‌وگو در مورد اعتراضات گسترده اخیر در ایران، دعوت کند.
  • منابع مطلع در اتحادیه اروپا به رادیواروپای آزاد/رادیو آزادی گفته‌اند سفر آقای ظریف به بروکسل محتمل است و در صورت انجام، روز آن پنجشنبه یا جمعه ( ۲۱ یا ۲۲ دی ماه) خواهد بود. این منابع مطلع که نخواستند نام‌شان فاش شود، افزوده‌اند که این دیدار در قالب دیدارها در زمینه توافق اتمی (برجام) انجام خواهد شد اما مسلما «سایر موضوعات» می‌تواند در آن مورد بررسی قرار گیرد.
  • کاخ سفید آمریکا می‌گوید رئیس‌جمهوری آن کشور و هم‌تای فرانسوی او در مورد اعتراضات ایران، تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.
  • رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اظهارات دادستان کل جمهوری اسلامی درباره دخالت این نهاد اطلاعاتی آمریکا در اعتراضات گسترده ایران را رد کرده و گفته‌است ایرانی‌ها از رژیم جمهوری اسلامی بریده‌اند.
  • وزرای اطلاعات و کشور و جانشین فرمانده کل سپاه در جلسه غیرعلنی مجلس٬ درباره اعتراض‌های سراسری در ایران٬ گزارش دادند. اما نماینده ایذه در مجلس،‌ می‌گوید: «نمایندگان از این گزارشات سطحی، راضی نشدند».
  • دادستان عمومی و انقلاب تهران می‌گوید ۷۰ نفر از بازداشتی‌های اعتراضات با تکمیل تحقیقات و اخذ ضمانت «آزاد شده‌اند».
  • ده‌ها تشکل دانشجویی در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی و آزادی بی‌قید و شرط آنان شدند.
۲۱:۵۷ ۹.۱۰.۱۳۹۶

تجمع‌های اعتراضی علیه حکومت و شرایط اقتصادی شامگاه شنبه ۹ دیدر شماری از شهرهای ایران برگزار شد. گزارش ها حاکی است که هم اکنون در نقاط مختلفی از تهران تجمع های اعتراضی در حال برگزاری است.

در همین حال تصاویری تأیید نشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی به سوی تجمع‌کنندگان در شهرستان درود در استان لرستان شلیک کرده‌اند، و دو نفر زخمی شده‌اند.

گزارش‌های تأیید نشده‌ای از کشته شدن برخی معترضان نیز منتشر شده است.

۲۱:۵۷ ۹.۱۰.۱۳۹۶

تظاهرات اعتراضی «نه به گرانی» ابتدا روز پنجشنبه هفتم دی ماه در مشهد و چند شهر دیگر آغاز شد، اما با تداوم این تجمع‌ها،‌ معترضان علاوه بر شعارهای اقتصادی، شعارهای سیاسی علیه رهبر و مقام‌های جمهوری اسلامی سر دادند.

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که تجمع اعتراضی شامگاه شنبه درمیدان توحید تهران برگزار شده است و معترضان شعارهایی مانند: «مرگ بر خامنه‌ای» و«رفراندوم، رفراندوم، اینه شعار مردم» سر داده‌اند.

۲۱:۵۷ ۹.۱۰.۱۳۹۶

شامگاه شنبه خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران تصاویری از تجمع عده‌ای در میدان فردوسی تهران را منتشر کرده که در حال کندن میله‌های خطوط اتوبوسرانی و انداختن آنها در خیابان هستند.

این خبرگزاری همچنین تصاویری از به آتش کشیده شدن برخی از اشیا در خیابان‌های منتهی به میدان فردوسی تهران منتشر کرده است.

۲۱:۵۸ ۹.۱۰.۱۳۹۶

گزارش‌ها همچنین حاکی است، که شامگاه شنبه تظاهرات اعتراضی در شهرهای خرم‌آباد، اراک، بندرعباس، دزفول، زنجان و کرمانشاه برگزار شده است.

این اعتراض‌ها در حالی ادامه دارد که، وزیر کشور از مردم خواست که «در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند» و اگر قصد تجمع دارند، درخواست دهند تا «بررسی شود».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، روز شنبه، ۹ دی، با اشاره به فراخوان‌ها در فضای مجازی برای دعوت مردم به تجمع‌های اعتراضی اعلام کرد که «این تجمعات قطعاً غیرقانونی است».

۲۲:۰۶ ۹.۱۰.۱۳۹۶

شهبانو فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران، روز شنبه ۹ دی ماه با انتشار پیامی ابزار اطمینان کرد که پس از ۳۹ سال «فساد و بیداد» ملت ایران بر سختی‌ها فائق می‌آید و نور بر تاریکی پیروز خواهد شد.

در این پیام آخرین ملکه ایران تأکید کرده که آرزوی او پیشرفت و سربلندی ملت ایران و یکپارچگی مملکت است.

پیش از این هم شاهزاده رضا پهلوی در پیامی در این زمینه در صفحه تلگرام خود نوشته بود: «هم میهنان عزیز، فریاد حق‌طلبانه شما بیانگر آگاهی و دانایی شما است از حقوقتان در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی حاکم بر مملکت. راه چنین است و راهی دیگر جز سر فرود آوردن فرقه تبهکار در مقابل اراده شما نیست.»

تجمعات اعتراضی در چندین شهر ایران در روزهای گذشته شاهد شعارهایی در حمایت از خاندان پهلوی بود.

۲۲:۰۷ ۹.۱۰.۱۳۹۶

پیام شهبانو فرح پهلوی خطاب به مردم ایران را با صدای خود او بشنوید:

۲۲:۱۳ ۹.۱۰.۱۳۹۶

۲۲:۳۱ ۹.۱۰.۱۳۹۶

تجمع اعتراضی در اراک

تجمع اعتراضی در اراک
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:47 0:00

۲۲:۴۷ ۹.۱۰.۱۳۹۶
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:46 0:00
لینک مستقیم

شاهد علوی،گزارشگر صدای آمریکا، با خانواده های قربانیان تجمع اعتراضی در دورود استان لرستان گفتگو کرده و خبر کشته شدن دو نفر از معترضان را تائید می‌کند.

۲۲:۵۰ ۹.۱۰.۱۳۹۶

مکالمه توئیتری وزیر ارتباطات ایران و مدیرعامل شبکه پیام‌رسان تلگرام به مسدود شدن کانال تلگرام آمدنیوز منجر شد.

وزیر ارتباطات ایران مدعی شده بود که در این کانال تلگرامی شیوه‌هایی برای آموزش ساخت و استفاده از کوکتل‌مولوتف پیشنهاد شده و برخی کابران توئیتر هم اسکرین‌شات‌هایی در این زمینه منتشر کردند.

در پاسخ به این ادعا پاول دوروف، مدیر شبکه پیام‌رسان تلگرام نوشت که اگر این موضوع تأیید شود تلگرام ناچار به حذف این کانال خواهد بود و نهایتاً دقایقی پیش این کانال مسدود شد.

کانال آمدنیوز که افشاگری‌هایی در مورد فساد در جمهوری اسلامی منتشر می‌کرد، بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عضو داشت و پس از مسدود کانال جدیدی راه‌اندازی کرد که به سرعت در حال عضوگیری است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG