لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۱

تیم ملی ایران، یک بر صفر مراکش را شکست داد


ضربه سر بازیکن مراکشی، عزیر بوهَدّوز، به دروازه تیم خودی وارد شد
ضربه سر بازیکن مراکشی، عزیر بوهَدّوز، به دروازه تیم خودی وارد شد

روز جمعه ۲۵ خرداد، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در نخستین رقابت خود در قالب جام جهانی ۲۰۱۸، برابر تیم مراکش، یک بر صفر به پیروزی برسد.

این نتیجه با گلی که عزیز بوهدوز، بازیکن مراکشی، در وقت اضافه، با ضربهٔ سر به تیم خود زد به‌دست آمد.

این بازی در وقت قانونی به نتیجه‌ای نرسید و داور شش دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

در دقیقه ۹۵ بازی، ارسال ضربه ایستگاهی از احسان حاج‌صفی با گل به خودی بازیکن مراکش همراه شد. این دومین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی است. ایران در تاریخ جام جهانی فقط یک بار به پیروزی رسیده‌است که آن بیست سال پیش و در برابر آمریکا بود.

ایران با برنده شدن در این مسابقه، می‌تواند تا پایان مرحله گروهی به صعود امیدوار بماند.

کارلوس کی‌روش، مربی تیم ایران در میان تیم
کارلوس کی‌روش، مربی تیم ایران در میان تیم

مراکش در ۱۸ بازی آخر نباخته بود و از این لحاظ در کنار اسپانیا و بلژیک، بهترین آمار را بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی داشت.

آمارهای نیمه اول بازی حاکی است تعداد شوت‌های در چارچوب و خارج از چارچوب هر دو تیم ایران و مراکش برابر بوده. اما در درصد مالکیت توپ و پاس‌های صحیح، مراکش برتری چشمگیری داشت.

نیمه اول دیدار ایران و مراکش با تساوی بدون گل تمام شد. هر دو تیم، چند موقعیت داشتند. موقعیت‌های ایران را سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد از دست دادند. بازی روند متعادلی داشت.

آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی مقابل مراکش، در ورزشگاه زنیت سن پترزبورگ برگزار شد. بازیکنان در ۱۰ دقیقه ابتدایی به صحبت‌های کی‌روش گوش دادند و سپس بعد از ۱۰ دقیقه گرم کردن به کارهای تاکتیکی پرداختند. سه دروازه‌بان تیم ملی نیز در سوی دیگر زمین تمرین می‌کردند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در روز جمعه عبارت بود از: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، روزبه چشمی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون.

ترکیب مراکش مقابل ایران از این قرار بود: منیر المحمدی، مهدی بن عطیه، غانم سائس، اشرف حکیمی، امین حاریث، یونس بلهندا، مبارک بوصوفه، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، نورالدین امرابط و ایوب الکعبی.

کی‌روش
کی‌روش

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران که به دلیل سکته قلبی در ترکیه بستری شده بود، نتوانست تیم ملی ایران را در جام جهانی همراهی کند.

تدابیر امنیتی در اطراف ورزشگاه زنیت (محل بازی ایران و مراکش) حکمفرما بود و از شعاع پنج کیلومتری استادیوم، ماشین‌های شخصی فاقد مجوز اجازه عبور نداشتند.

شادی بازیکنان ایران در رختکن پس از پیروزی مقابل مراکش

در همین حال، برخی کاربران عربستانی در شبکه توئیتر، با هشتگ #المغرب_ایران به حمایت از تیم ملی ایران مقابل مراکش پرداختند. موضوعی که با تعجب و استقبال کاربران ایرانی مواجه شد.

با برتری ایران مقابل مراکش، قاره آسیا بعد از هشت سال مجدداً در جام جهانی صاحب پیروزی شد. آخرین بار ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل دانمارک به برتری رسید.

کارلوس کی‌روش بعد از پیروزی ایران مقابل مراکش گفت: «مراکش تیم فوق‌العاده‌ای بود ولی ما نتیجه کار سختمان را گرفتیم. بازیکنان ما شجاع بودند و نتیجه‌اش را گرفتند. از اینکه مربی این بازیکنان هستم خوشحالم. جنگیدیم و تمام توانمان را برد گذاشتیم.»

بازی بعدی ایران ۳۰ خرداد (۲۰ ژوئن) در برابر تیم ملی اسپانیا برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG