لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۲

امام جمعه موقت تهران: به جهنم که تحریم‌ها تشدید شود


امام جمعه موقت تهران ضمن بیان اینکه «خدا با فشار‌های بین المللی می‌خواهد» مردم ایران را «امتحان» کند، خطاب به مردم گفت: «چرا نگرانید که تحریم تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کاظم صدیقی در خطبه‌های روز ۳۰ فروردین گفت: «چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود. مگر شما خدا ندارید، مگر شما خدا ندارید. مگر روزی شما از خزائن الهی بر شما نازل نمی‌شود؟ مگر قرآن نمی‌خوانیم؟»

آقای صدیقی خطاب به کشورهای غربی نیز گفت: «شما بدبخت‌ها خود گرفتار چالش هستید، این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند».

وی همچنین فشارهای بین المللی و طبیعی را به «درد زایمان» تشبیه کرد و افزود: «درد زایمان به ناله درمی‌آورد، اما نتیجه فشار مولود جدید است».

خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور علیه تهران باعث کم‌ارزش شدن پول ملی و ورشکستگی بسیاری از صنایع ایران طی ماه‌های گذشته شده و مردم حتی مدتی با نایاب شدن پوشک بچه روبه‌رو شده بودند.

در حال حاضر نیز بحران کمبود گوشت و گرانی کالاهای اساسی دامنگیر بخش‌های زیادی از جامعه ایران شده است.

در همین حال واردات به ایران در سال ۹۷ از نظر ارزش حدود ۲۲ درصد و از نظر وزن بیش از ۵/ ۱۷ درصدکاهش یافته است.

در سال گذشته همچنین صادرات میعانات گزاری بیش از ۳۰ درصد، صادرات پتروشیمی دو درصد و صادرات سایر کالاها چهار درصد کاهش یافته است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «سیل رحمت الهی است. از عوارض هر رحمتی امتحان است... سنگرنشین صبر باشید. این مسائل برای مردم ما تداعی جبهه را کرد و خار چشم دشمنان شد».

بر اثر سیل اخیر در ایران حدود ۸۰ نفر قربانی شده‌اند و وزير كشور خسارات سیل‌های اخیر در ۲۵ استان را ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا،شبکه‌های اجتماعی و سایت رادیو فردا /ا.م/ خ
XS
SM
MD
LG