لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

جولیانی در گردهمایی مجاهدین خلق، جمهوری اسلامی را «حکومت آدمکش‌ها» خواند


رودی جولیانی در گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق - آلبانی
رودی جولیانی در گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق - آلبانی

گردهمایی سالانه «سازمان مجاهدین خلق ایران» روز شنبه ۲۲ تیر در تیرانا، پایتخت آلبانی با حضور اعضا و هواداران این سازمان و با سخنرانی شماری از چهره‌های سیاسی مختلف برگزار شد.

شماری از مقام‌های فعلی و سابق آمریکا، از جمله رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، جو لیبرمن، عضو سابق سنا، تام ریج، وزیر سابق امنیت داخلی، و همچنین برنار کوشنر، وزیر خارجه سابق فرانسه، و شماری دیگر از مقام‌های فعلی و سابق چندین کشور در این گردهمایی سخنرانی کردند.

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نیز در سخنرانی‌اش در این گردهمایی، جمهوری اسلامی را «رژیمی وحشت‌آفرین» و «حکومت آدمکش‌ها» خواند و خواستار افزایش فشار بر حکومت اسلامی ایران شد.

آقای جولیانی در مصاحبه با رادیو فردا نیز به تشریح دیدگاه‌هایش در این باره پرداخت و ابتدا درباره این گردهمایی و اهداف و دست‌آوردهایش چنین گفت:

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:22 0:00
لینک مستقیم

«از بین یازده نشستی که من در آن‌ها شرکت داشته‌ام، فکر کنم این امیدبخش‌ترین آن‌ها بوده. نام نشست ایران آزاد ۲۰۱۹ است و مردمی که در این نشست شرکت کرده‌اند خیلی امیدوار و مصمم‌اند تا رژیم وحشت‌آفرین ایران را از بین ببرند. رژیمی که چهل سال است روی کار مانده، بیش از سی‌صد تا چهارصد هزار نفر از مردم خودش و مردم کشورهای دیگر را کشته است. شاید کارشان تمام شود. جنایات‌شان علیه بشریت بیشتر از آن است که بخواهند باقی بمانند. باید خلع شده و بابت جنایت علیه بشریت محاکمه شوند».

آقای جولیانی با توجه به تنش‌های فعلی میان ایران و امریکا، منظور شما از نشست امیدبخش مخالفان جمهوری اسلامی ایران چیست؟

این نشست در محکومیت رژیمی وحشت‌آفرین است. می‌خواهم به مردم اروپا بگویم که در کشورهای شما افراد بسیاری هستند که حامی یک ایران آزادند و حاضرند مقابل این رژیم وحشت‌آفرین بایستند. و شما باید رهبران‌تان را تحت فشار بگذارید تا کمی شجاعت به خرج دهند، شایستگی نشان دهند و تجارت با ایران را متوقف کنند و به این آدم‌کش‌ها پول ندهند.

در نتیجه آقای جولیانی شما مخالف اینستکس (سازوکار ویژه اروپا برای تجارت با ایران) و تمامی تلاش‌های دیپلماتیک هستید که در هفته‌های اخیر از سوی کشورهای اروپا برجام یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا شاهد بودیم؟

من علیه دیپلماسی نیستم، اتفاقا دیپلماسی را ترجیح می‌دهم. من علیه تجارت با ایران و تغذیه این هیولا هستم. من علیه تجارت با کسانی‌اند که دست به کشتار جمعی می‌زنند. به نظرم بسیار عجیب و غم‌انگیز است قاره‌ای که درگیر نازیسم بوده و تعداد زیادی از هم‌وطنان من برای آزاد کردنش کشته شده‌اند، وقتی به ایران می‌رسد، دیگر آن‌طور که باید تشنه آزادی و دموکراسی نیست. متاسفم اما فکر می‌کنم حرص و طمع‌شان باعث این مسئله شده.

آقای جولیانی فکر می‌کنید که فعالیت‌های سیاسی شما، نظیر همین حضورتان در نشست مجاهدین خلق، تاثیری بر سیاست‌های آقای ترامپ در قبال ایران داشته باشد؟

فکر نکنم هیچ تاثیری بر آقای ترامپ داشته باشد. من سی سال است که این طور فکر می‌کنم و پیش از آن‌که آقای ترامپ رئیس‌جمهور شود، فعال بوده‌ام و در مورد باراک اوباما و توافق غیرمسئولانه‌اش با ایران اظهارنظرهای انتقادی بسیاری کرده‌ام. از هر کسی که با رژیم وحشت‌آفرین ایران مقابله کرده و سعی کرده دست ایران را از درآمدهای مالی‌اش کوتاه کند، به شدت حمایت کرده‌ام، از آقای ترامپ هم حمایت کرده‌ام و فکر می‌کنم در اقدامات اخیر مثل یک قهرمان عمل کرده. سناتور لیبرمن که دموکرات است هم امروز [در نشست ایران آزاد]، از دونالد ترامپ بابت عمل قهرمانانه‌اش در برهم زدن توافقی غیرمسئولانه و قرار دادن نام این افراد در فهرست گروه‌های تروریستی، ستایش کرد. این همان کاری است که آقای اوباما انجام نداد. من وکیل آقای ترامپ‌ام، دوستش هستم، اما این‌ها نظرات سیاسی شخص من است و من این نظرات را سی سال است که دارم.

آقای جولیانی مشخص است که شما نسبت به جمهوری اسلامی ایران نظرات منفی بسیار شدیدی دارید، اما چرا فقط از مجاهدین حمایت می‌کنید؟ آیا حاضرید صدای دیگر گروه‌های مختلف را هم بشنوید؟ نظیر رضا پهلوی که فعال‌تر شده و حمایت‌هایی هم در داخل و خارج کسب کرده، آیا حاضرید از دیگر گروه‌های مخالف هم حمایت کنید؟

حتما، حتما همین‌طور است. من حاضرم با هر کسی که به دنبال تغییر رژیم ایران است حرف بزنم. حاضرم حرف بزنم و ببینم چطور می‌شود این تلاش‌ها را یکجا جمع کرد.

XS
SM
MD
LG