لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۶

سردرگمی ورزش ایران برای تعطیلی یا برگزاری بازی‌های ورزشی


با تصمیم «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا» تمام مسابقات و لیگ‌های ورزشی ایران در ۱۰ روز آینده لغو شده است.

بنا بر اعلام این ستاد از فدراسیون پزشکی ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کند، برگزاری مسابقات ورزشی از دوشنبه ۵ اسفند ممنوع است.

این تصمیم در پی افزایش آمار مبتلایان و درگذشتگان ناشی از سرایت ویروس کرونا در ایران اتخاذ شده است.

با این حال، جلوگیری از بازی‌های ورزشی از دوشنبه اعمال می‌شود. یعنی روز یکشنبه منعی برای انجام مسابقات وجود ندارد و بازی‌های لیگ برتر فوتبال برگزار خواهد شد.

طبق بیانیه سازمان لیگ فوتبال ایران، همه مسابقات «تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد».

به این ترتیب تصمیم فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش در تضاد است و تصمیم واحدی برای حفظ سلامتی ورزشکاران کشور اتخاذ نشده. وزارتخانه رای به تعطیلی داده اما فدراسیون، برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران را کافی می‌داند.

استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران به مصاف هم می‌روند. باشگاه استقلال می‌گوید آن دسته از هوادارانی که بلیت خریده‌اند، مبالغ پرداختی را از طریق شرکت توسعه و تجهیز پس خواهند گرفت.

وضعیت بازی سپاهان با پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان نامشخص است و مدیرعامل باشگاه سپاهان در فاصله ۱۶ ساعت تا آغاز بازی گفته است هنوز دستور رسمی به این باشگاه ابلاغ نشده.

بازیکنان پرسپولیس با ماسک در فرودگاه حاضر شدند و در اصفهان نیز هواداران با بازیکنانی که ماسک به صورت داشتند سلفی می‌گرفتند.

مسعود تابش در مصاحبه با صداوسیما گفت اگر بازی بدون تماشاگر باشد حق میزبانی ما از بین می‌رود. خواهش ما این است که بازی به تعویق بیافتد تا هواداران هم بتوانند بیایند.

مدیرعامل سپاهان تاکید کرد: «در بازی بدون تماشاگر نیز ۵۰ نفر از تیم ما و ۵۰ نفر از تیم حریف و عوامل مسابقه حضور دارند. این‌ها هم انسان هستند. سلامتی مردم در اولویت است و نباید به خطر بیافتد.»

در همین زمینه، باشگاه‌های سپاهان و شهرخودرو در بیانیه ای مشترک خواستار لغو مسابقاتشان شده‌اند.

در دیگر بازی یکشنبه، شهر خودرو میزبان نفت مسجدسلیمان است. سرمربی این تیم گفت: «با شوک بازی بدون تماشاگر روبرو شدیم. سلامتی مردم در اولویت است اما نباید متضرر شویم. بهتر است مسابقات لغو شود چون سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقه نیز مطرح است.»

معاون وزیر ورزش در این باره می‌گوید تابع نظرات مسئولین «در حوزه‌های بهداشت و درمان و امنیتی» هستیم.

تیم ملی کاراته که قرار بود به اتریش سفر کند، چند روز زودتر عازم می‌شود. تیم ملی ژیمناستیک هم که از ملبورن بر می‌گردد، مستقیم به اردوی باکو می‌رود و همان جا مسابقات‌شان برگزار می‌شود.

اردوی تیم‌های ملی ناشنوایان تا پایان اسفند لغو شد. مسابقات کاراته زنان قهرمانی کشور هم که قرار بود از پنجم اسفند در کرمانشاه برگزار شود لغو شده.

XS
SM
MD
LG