لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۲

حمله آمریکا به شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی به‌خاطر حملات راکتی در عراق


حمله آمریکا به شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی به‌خاطر حملات راکتی در عراق
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:19 0:00
لینک مستقیم

در پی حملات هوایی ایالات متحده در شرق سوریه و هدف قرار دادن تأسیسات مورد استفادۀ شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی، تهران از غرب خواسته قطع‌نامه‌های ملل متحد را رعایت کند.

در پی حملات هوایی ایالات متحده در شرق سوریه و هدف قرار دادن تأسیسات مورد استفادۀ شبه‌ظامیان طرفدار جمهوری اسلامی، تهران از غرب خواسته قطع‌نامه‌های ملل متحد را رعایت کند.

خبرگزاری‌ها به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده «پنتاگون» گزارش داده‌اند حملات؛ اولین اقدام نظامی آمریکا در دورۀ ریاست جمهوری جو بایدن، تأسیسات متعددی در یک نقطۀ کنترل در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند. به‌گفته گروه سوری ناظر بر حقوق بشر مستقر در لندن که تحولات سوریه را دنبال می‌کند، در حملات هوایی یادشده ۲۲ شبه نظامی کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است تنها ساعاتی پس از آن‌که وزارت دفاع ایالات متحده حملات هوایی در واکنش به حملات راکتی اخیر به یک پایگاه محل اسکان نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق را اعلام کرد، محمدجواد ظریف، وزیر خارجۀ جمهوری اسلامی با فیصل مقداد، وزیر خارجۀ سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد. گزارش‌ها افزوده‌اند فورا مشخص نبود کدام قطعنامه‌های خاص مورد اشاره بودند.

علی صدرزاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در آلمان در مورد قطع‌نامه‌های مورد اشاره به رادیو فردا می‌گوید:
XS
SM
MD
LG