لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۵

بازی‌های ملی بحرین و عراق، همزمان با رقابت‌های باشگاهی در ایران


صحنه‌ای از بازی پرسپولیس و ذوب آهن
صحنه‌ای از بازی پرسپولیس و ذوب آهن

در شرایطی که تیم‌های ملی بحرین و عراق مشغول انجام دیدارهای تدارکاتی‌اند، لیگ برتر فوتبال ایران با انجام سه بازی عقب افتاده پیگیری شد.

تیم ملی فوتبال ایران سیزدهم خرداد در برابر هنگ کنگ قرار می‌گیرد. ایران طی ۱۲ روز چهار مسابقه برگزار خواهد کرد و برای راهیابی به دور بعد، باید شکست‌های دور رفت مقابل بحرین و عراق را جبران کند.

ایران که پیشتر هم چندین Fifa day را که مخصوص بازی‌های ملی است از دست داده بود، این بار نیز تداوم رقابت‌های باشگاهی را به انجام بازی ملی ترجیح داد.

بحرین در برابر اوکراین به تساوی ۱-۱ رسید. اوکراینی‌ها دو ماه پیش، همین نتیجه را در برابر فرانسه قهرمان جام جهانی به جا گذاشته بودند.

تک گل بحرین را ضیا سعید که تنها لژیونر تیم ملی این کشور است و در لیگ کویت بازی می‌کند به ثمر رساند. گل مساوی اوکراین در دقیقه ۹۱ زده شد.

بحرین میزبان دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه سوم آسیا، با سرمربی پرتغالی خود هلیو سوسا در یک بازی تدارکاتی دیگر به مصاف مالزی خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال عراق هم در برابر تاجیکستان قرار گرفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. عراق که صدرنشین گروه است، در بازی تدارکاتی بعدی مقابل نپال به میدان خواهد رفت.

ایران قرار است بدون انجام بازی دوستانه، پس از اردویی کوتاه در جزیره کیش راهی بحرین شود.

سلامتی ملی‌پوشان باشگاه‌ها مهم‌ترین دغدغه تیم ملی ایران در بازی‌های عقب افتاده لیگ برتر بود.

پرسپولیس در حالی ذوب آهن را با نتیجه دو بر یک شکست داد که هنگام سفر به اصفهان، اتوبوس این تیم با پرتاب چندین نارنجک دستی مواجه شد.

یحیی گل‌محمدی گفت: «مورد هجوم قرار گرفتیم. خدا به ما رحم کرد که اتوبوس چپ نشد. صحنه وحشتناکی بود. به قصد کشتن‌مان این کار را انجام دادند. نارنجک‌هایی که پرتاب شد در حد نارنجک‌های جنگی بود. با استرس خیلی زیاد وارد زمین شدیم و اصلاً نمی‌خواستیم بازی کنیم.»

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: «من که در اتوبوس پشتی بودم به خاطر صدای وحشتناک انفجارها رفتم زیر میز. چهار پنج انفجار اتفاق افتاد. سرعت اتوبوس نزدیک ۱۱۰ کیلومتر بود. باید به طور جدی برخورد شود. غیرانسانی و بی‌شرمانه از بالای پل نارنجک انداختند. احتمال داشت اتوبوس چپ شود. گفتند از طریق دوربین‌ها دو نفر دستگیر شده‌اند.»

در این بازی شهریار مغانلو و مهدی عبدی برای پرسپولیس گل زدند. تک گل ذوب آهن هم توسط سینا اسدبیگی به ثمر رسید.

حامد لک، کمال کامیابی‌نیا، حسین کنعانی‌، مهدی شیری، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان (شهریار مغانلو) مهدی ترابی (سعید آقایی) امید عالیشاه (علی شجاعی) و عیسی آل‌کثیر (مهدی عبدی) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

استقلال تهران در آبادان با گلزنی آرمان رمضانی در دقیقه ۹۵ توانست صنعت نفت را شکست دهد. این نخستین گل رمضانی پس از ۳۰۶ روز بود. در این بازی حسین بغلانی از صنعت نفت کارت قرمز گرفت.

حسین حسینی، وریا غفوری، محمد نادری (هروویه میلیچ) سیاوش یزدانی (داریوش شجاعیان) مسعود ریگی، محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند، عارف غلامی، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری (آرمان رمضانی) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

در دیگر بازی برگزار شده، فولاد و تراکتور به تساوی ۱-۱ رضایت دادند تا همچنان در رده‌های ششم و هفتم باقی بمانند.

در جدول رده‌بندی، سپاهان و پرسپولیس ۴۸ امتیازی‌اند و رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند. استقلال با یک بازی کمتر و ۳۷ امتیاز در جایگاه سوم ایستاده.

XS
SM
MD
LG