لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۳

مدیر سایت دیوار به اتهام بسترسازی «فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به زندان محکوم شد


اشکان میرآرمندهی، مدیر وب‌سایت دیوار
اشکان میرآرمندهی، مدیر وب‌سایت دیوار

اشکان میرآرمندهی، مدیر وب‌سایت دیوار، به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به «سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل» محکوم شده است.

او در رشته‌ توییتی که درباره حکم زندان خودش منتشر کرده، با انتقاد از حکم صادره نوشته است « آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای مجرمانه نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند».

آقای میرآرمندهی گفته است پیش از این به مدت ۱۲ ساعت بازداشت بوده و با وثیقه یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی آزاد شده است. او پیش‌تر در گفت‌وگویی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس توضیح داده بود که این پرونده به انتشار یک آگهی در سایت دیوار باز می‌گردد و قاضی علاوه بر محکومیت آگهی‌دهندگان، سایت دیوار را نیز مجرم شناخته است.

آبان سال گذشته، خبرگزاری فارس در گزارشی درباره آگهی‌های سایت دیوار نوشت: ««کاربران سودجو در سایت دیوار با ارائه فروش یک کفش جلوباز و استفاده از عبارت‌های خاص در تبلیغ سعی می‌کنند تا خدمات خود (تن فروشی) را به‌صورت پنهان ارائه دهند.»

وب‌سایت دیوار نیز در اطلاعیه‌ای که در اعتراض به حکم محکومیت مدیر خود منتشر کرده، نوشته است این وب‌سایت «امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی» ۴۴ میلیون کاربری که از این وب‌سایت استفاده کرده‌اند را ندارد و «صدور این رای لطمات غیرقابل جبرانی به صنعت کسب‌وکارهای اینترنتی خواهد زد».

این وب‌سایت با درخواست نقض این حکم از سوی «بالاترین سطح دستگاه قضایی»، نوشته است: «بخش بزرگی از کسب‌وکارهای اینترنتی به صورت پلتفرمی عمل می‌کنند و این حکم می‌تواند هشداری برای همه فعالان صنعت باشد».

وب‌سایت دیوار که از سال ۹۲ در زمینه انتشار آگهی‌های خرید و فروش کالاهای نو و دست‌دوم فعالیت دارد، دامنه‌ فعالیت‌هایش حدود ۱۴۰ شهر ایران را در بر می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG