لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۶

هيلاری کلينتون برنامه سوزاندن قرآن را محکوم کرد


هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا طرح سوزاندن قرآن در کلیسایی در ایالت فلوریدا به مناسبت سالروز حملات يازدهم سپتامبر را که با انتقادهای شديد مجامع مسلمان در سراسر جهان نيز روبرو شده است محکوم کرد.به گزارش شبکه خبری سی ان ان، خانم کلينتون روز سه شنبه در يک مراسم افطار مسلمانان ساکن واشنگتن از واکنشهای انتقادی به اين برنامه استقبال کرده و بر نگرانی مسلمانان تاکيد کرد.

هيلاری کلينتون گفت:« من از موضع گيری صريح رهبران مذهبی اديان مختلف در آمريکا و همينطور واکنش شخصيت های غيرمذهبی در محکوم کردن اين برنامه بسيار خرسند هستم.»

سفارت آمريکا در پاکستان نيز برنامه کليسای فلوريدا برای اجرای برنامه سوزاندن قرآن را « اقدامی تفرقه افکنانه و بی حرمتی به اديان و برخلاف تساهل و بردباری» توصيف کرده و آن را محکوم کرد.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که روز گذشته نيز ژنرال ديويد پترائوس فرمانده نيروهای نظامی آمريکا در افغانستان هم هشدار داده بود که اجرای برنامه سوزاندن قرآن می تواند جان سربازان آمريکايی را در افغانستان به خطر اندازد.

کشيش ارشد کليسايی در فلوريدا که قرار است برنامه سوزاندن قرآن در آن جا اجرا شود، به سی ان ان گفت که پيروان اين کليسا تمام هشدارها را جدی گرفته و بررسی خواهند کرد ولی اين برنامه را که قرار است روز يازدهم سپتامبر اجرا شود لغو نکرده اند.

اين روحانی گفت:« ما در اين مورد تصميم قاطعی گرفته ايم ولی در همين حال در اين مورد دعا خواهيم کرد.» وی در واکنش به هشدار ژنرال ديويد پترائوس گفت:« ژنرال بايد اسلام گرايان تندرو را مورد خطاب قرار داده و به آنها بگويد که خفه شوند و به اقدامات خود پايان دهند. ما حاضر نيستيم در برابر آنها زانو بزنيم.»

کشيش اين کليسا در ايالت فلوريدا افزود:« ما فقط قرار است يک کتاب را بسوزانيم. ما قرار نيست به کسی حمله کنيم و يا کسی را بکشيم.»
شبکه خبری سی ان ان گزارش می دهد که طرح سوزاندن توسط يک کليسای کوچک باعث خشم و انتقاد شديد مسلمانان در سراسر جهان شده است.

سفارت آمريکا در کابل روز گذشته با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که « اين برنامه به هيچ وجه ربطی به دولت ندارد و دولت آمريکا رفتار توهين آميز عليه دين اسلام را تاييد نکرده و در مورد اين طرح که اقدام آشکار و برنامه ريزی شده برای توهين به پيروان يک دين ديگر است به شدت نگران است.»

سفارت آمريکا در کابل تاکيد کرد که اقدامات توهين آميز نظير اين برخلاف سياست های دولت آمريکا است و موجب خشم مسلمانان جهان به خصوص در ماه رمضان خواهد شد.
XS
SM
MD
LG