لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

سعيدلو، ادعای علی آبادی را تکرار کرد: در گوانگ ژو بهتر از دوحه ظاهر می شویم


نشان کمیته ملی المپیک ایران
نشان کمیته ملی المپیک ایران
با نزديک شدن زمان برگزاری بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگ ژو، اعلام علنی نارضايتی های مسئولان ورزش از يکديگر نيز آغاز شده است.

به باور منتقدان ورزش، اين رويه همواره در آستانه برگزاری رقابت های مهم ورزشی اتفاق می افتاد و مسئولان ورزش در سازمان تربيت بدنی، کميته ملی المپيک و فدراسيون های ورزشی، با متهم کردن يکديگر به اهمال و کم کاری در صدد توجيه شکست های احتمالی هستند.

بازی های آسيايی هر چهار سال يک بار برگزار می شود و کشورهای قاره پهناور در کليه رشته های ورزشی زنان و مردان به رقابت می پردازند.

در دوره قبلی بازی ها، ايران با کسب ۱۱ مدال طلا در رده ششم قرار گرفت. چهار مدال طلای ايران در روزهای پايانی و در کشتی آزاد کسب شد. در غير اين صورت ايران به سختی می توانست جايی در جمع ۱۵ کشور برتر داشته باشد.

با اين حال محمد علی آبادی ریيس وقت سازمان ورزش که امروز ریيس کميته ملی المپيک است، در پايان مسابقات قول داد که در دوره بعدی، ايران به جمع چهار کشور برتر راه خواهد يافت. وعده ای که منتقدان ورزش در ايران، تحقق آن را رويايی می دانند. اين در حالی است که ریيس کنونی سازمان ورزش نيز امروز در گفت وگو با خبرگزاری فارس، همين ادعا را تکرار کرده است.

محمدرضا يزدانی خرم ریيس فدراسيون کشتی که اميد کاروان ورزش ايران در گوانگ ژو به اين رشته ورشی بسته شده است، در بحبوحه برگزاری مسابقات جهانی به ميزبانی مسکو، در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا با انتقاداتی شديد، عملکرد کميته ملی المپيک را زير سوال برد.

يزدانی خرم گفت :«از روز اول به علی آبادی گفتيم که به کميته ملی المپيک نرود. مسئولان اين کميته اگر نمی توانند درآمد زايی کنند، بايد بروند و کميته را به دست افرادی بدهند که می ‌توانند کار اقتصادی انجام دهند. اين درست نيست که مدام به ما بگويند پول نداريم که به شما بدهيم. حالا پول نمی‌دهند و بعد از ما مدال می ‌خواهند! سه ماه است کشتی گيران ما حق و حقوق نگرفته‌اند. اين ها خرج دارند. کسی که از نظر مالی تامين نشود نمی ‌تواند خوب تمرين کند و خوب نتيجه بگيرد.»

يزدانی خرم با هشدار به شکست احتمالی در بازی های آسيای می گويد با اين وضعيت اگر در گوانگ ژو پانزدهم يا شانزدهم شويم چه کسی جواب می ‌دهد.

ریيس فدراسيون کشتی در ادامه گفت وگوی انتقادی اش تاکيد کرد :«مسئولان کميته ملی المپيک فقط به دنبال کار خودشان هستند و وقت خود را به طور کامل به کميته اختصاص نمی دهند. اين ها کميته را پاتوقی کرده‌اند که در آن جا کارهای خودشان را انجام دهند.»

بلافاصله پس از انتقادات يزدانی خرم، کميته ملی المپيک به پاسخگويی پرداخت. بهرام افشارزاده دبيرکل کميته ملی المپيک با رد اظهارات ریيس فدراسيون کشتی گفت: «بعضی ها برای خودشان يک حرف‌هايی می ‌زنند! کميته‌ ملی المپيک بازار نيست که خودش درآمد توليد کند. ما هزار تا کار فنی داريم که بايد انجام دهيم. مگر سازمان تربيت بدنی يا فدراسيون‌ها خودشان می ‌روند دنبال پول درآوردن که ما هم برويم؟»

تنش بين مديران عالی رتبه ورزش ايران در شرايطی شدت گرفته است که علی سعيدلو ریيس سازمان تربيت بدنی، امروز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفته است:«مطمئن هستم که ايران در بازی های آسيايی گوانگ ژو هم از لحاظ رنگ و هم تعداد مدال، از دوره گذشته بهتر نتيجه خواهد گرفت.»

سعيدلو مدعی شده است:«امسال در ۵۱ هفته، ۵۱ قهرمانی در رشته‌های مختلف کسب کرده‌ايم و اين موضوع را به مقام معظم رهبری و ریيس جمهور گزارش داده‌ايم.»

کارشناسان ورزش در ايران، همواره از رقابت های المپيک و بازی های آسيايی به عنوان جدی ترين محک برای سنجش عيار واقعی ورزش کشور ياد کرده اند. رقابت هايی که از ۲۱ آبان در چين آغاز می شود و چيزی در حدود دو ماه ديگر، صحت و سقم پيش بينی های دو مقام عالی رتبه ورزش ايران در کميته ملی المپيک و سازمان تربيت بدنی مشخص خواهد شد.
XS
SM
MD
LG