لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۶

«عماد بهاور یکشنبه با قرار کفالت آزاد می‌شود»


عماد بهاور، فعال سیاسی
عماد بهاور، فعال سیاسی
فریده غیرت، وکیل مدافع عماد بهاور، عضو پویش موج سوم، ستاد ۸۸ و نهضت آزادی ایران، روز شنبه در گفتگو با رادیو فردا اعلام کرد که قرار آزادی موکلش با کفالت صادر شده و قرار است که این فعال سیاسی روز یکشنبه آزاد شود.

آقای بهاور چهارشنبه گذشته در محل کار خود توسط مأموران دادگاه انقلاب تهران بازداشت شد و بر اساس گزارش‌ها، مأموران اقدام به تفتیش منزل آقای بهاور و توقیف رایانه و پاره‌ای از لوازم شخصی او کردند.

بازداشت عماد بهاور در حالی صورت گرفت که هنوز اتهام او اعلام نشده است.

خانم غیرت در این مورد گفت:« هنوز نتوانسته‌ام پرونده موکلم را ببینم، اطلاعی از دلیل بازداشت او ندارم. اما حدس ما این است که شاید او به خاطر فعالیت گسترده در ستاد میر حسین موسوی بازداشت شده است.»

بازداشت آقای بهاور، انتقادهایی را از سوی تشکل‌های حامی میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، به دنبال داشته است.

از جمله، قربان بهزادیان نژاد، رییس ستاد آقای موسوی، روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بازداشت عماد بهاور اعتراض کرد.

آقای بهزادیان‌نژاد با اشاره به آنچه اعمال محدودیت‌های غیرقانونی به شیوه‌های گوناگون بر فعالیت‌های انتخاباتی از سوی برخی مراجع و افراد نامید، گفت: «ناپسندی این تضییقات آنجا که به آ‌زار شهروندان منجر شود دوچندان است و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.»

گروه‌های پویش موج سوم و ستاد ۸۸ نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای بازداشت آقای بهاور را مورد انتقاد قرار داده بودند.

در هفته‌های گذشته، هواداران نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری؛ میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از محدودیت‌ها بر سر فعالیت‌های انتخاباتی این نامزدها انتقاد کرده‌اند.

در همین ارتباط، گزارش هایی نیز انتشار یافته است که تاکنون مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد آنها واکنشی نشان نداده‌اند.
XS
SM
MD
LG