لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۸

بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس در حمایت از احمدی‌نژاد


محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی معاون وی در یکی از جلسات مجلس
محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی معاون وی در یکی از جلسات مجلس
فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که در جلسه فراکسیون اصولگرایان که روز یکشنبه این هفته تشکیل شد، موضع حمایت از نامزدی محمود احمدی‌نژاد از سوی نمایندگان رایحه خوش خدمت (بخشی از فراکسیون اصولگرایان و از حامیان دولت) در دستور کار قرار گرفت. پس از رای‌گیری، این فراکسیون با پنج اختلاف، رای به صدور بیانیه حمایت از محمود احمدی‌نژاد داد.

پیشتر در رای‌گیری روز یک شنبه جلسه داخلی فراکسیون اصولگرایان، ۸۰ نفر به حمایت از محمود احمدی‌نژاد رای دادند و ۷۵ نفر دیگر نیز مخالف ذکر نام وی در بیانیه انتخاباتی فراکسیون اکثریت مجلس بودند.

در روزهای گذشته، علی لاریجانی، یکی از چهره‌های برجسته اصولگرایان و رئیس مجلس، به صراحت گفته بود که مخالف ابراز نظر رسمی ریاست مجلس در پشتیبانی از یک کاندیدای خاص است؛ علی لاریجانی با وجود این موضع‌گیری فراکسیون‌های مجلس را درباره را بلا مانع دانسته بود.

پیش از انتخاب دوباره علی لاریجانی در رای‌گیری روز چهارشنبه ، علی اصغر زارعی از رایحه خوش خدمت، هیئت رئیسه مجلس را متهم کرده بود که با دولت همکاری لازم را را ندارد و گفته بود که احتمال دارد علی لاریجانی به دوباره به ریاست برگزیده نشود که این پیش‌بینی به واقعیت نپیوست.

افزون بر رئیس مجلس، محمد رضا باهنر و احمد توکلی نیز از دیگر چهره‌های شاخص اصولگرایان در مجلس هستند که تاکنون از اعلام حمایت از محمود احمدی‌نژاد خودداری کرده‌اند.

در بیانیه فراکسیون اصولگریان با اشاره به « توجه دولت به مشکلات عدیده مناطق محروم و استحکام پیوند دولت–مردم»، «ساده‌زیستی و پاک‌دستی» رئیس دولت، « تلاش شایان برای تحقیق دولت اسلامی»، « حمایت از مسلمانان مظلوم جهان و اتخاذ مواضع شجاعانه در برابر قدرت‌های زورگو»، «دفاع جانانه از حقوق هسته‌ای کشور»، «سعه صدر و آستانه تحمل تحسین برانگیز» و « اهتمام در اصلاح اوضاع اقتصادی کشور» آمده است: «بر این پایه و اساس حمایت قاطع خود را از کاندیداتوری برادر خستگی‌ناپذیر، اصولگرا و ولایی جناب دکتر احمدی‌نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌داریم.»

فراکسیون اصولگرایان در مجلس، با بیش از ۲۰۰ نماینده، فراکسیون اکثریت در مجلس شورای اسلامی است.

‌از سوی دیگر روز چهارشنبه فراکسیون خط امام (فراکسیون اقلیت) مجلس نیز با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از نامزدی میرحسین موسوی، یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: « اینک با توجه به بحران‌هایی که بواسطه سوءتدبیرها بر ملت ما تحمیل و امور جاری و اجرایی کشور را در داخل با رکود مواجه ساخته و با ایجاد تنش در روابط منطقه ای و بین المللی اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی و چهره درخشان و تاریخی تمدن‌ساز ما را مخدوش نموده است...ضمن احترام به تمامی کاندیداهای محترم و بویژه ارج نهادن به حضور ارزشمند روحانی عزیز و ارجمند، جناب آقای کروبی... با عنایت به اقبال و اعتمادی که مردم به فرزانه روزگار جناب آقای مهندس میرحسین موسوی که از پاک‌ترین دولتمردان تاریخ ایران و یادگار مدیریت دوران ماندگار نگاه بانی از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از شرافت و عزت ملی ایرانیان، .. رأی به ایشان را فرصتی مغتنم برای عبور کشور از وضعیت نامطلوب کنونی» می‌دانیم.
XS
SM
MD
LG