لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید، قانون حجاب باید با خواست اکثریت مردم منطبق باشد


محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران در گفت‌وگو با مهدی نصیری، سردبیر سابق روزنامه کیهان گفت که قانون حجاب در ایران باید با خواست اکثریت مردم منطبق باشد.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به قوانین مربوط به حجاب اجباری در ایران اظهار داشت: «اگر مجلس یک قانونی گذاشته و اکثریت جامعه می‌گوید من قبول ندارم، شما می‌توانی بگویی من به هر قیمت اعمال می‌کنم؟»

مصاحبه این چهره سیاسی با مهدی نصیری روز پنج‌شنبه ششم آذر از طریق یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی تلگرام منتشر شده است. آقای احمدی‌نژاد در طول دوران ریاست جمهوری خود از حمایت طیف‌های تندوری اصول‌گرایان و روحانیونی نظیر آیت الله مصباح یزدی برخوردار بود. مهدی نصیری نیز از شاگردان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و هفتنه‌نامه تندروی صبح بوده است.

آقای نصیری در ادامه این گفت‌و‌گو به انتقاد طیفی دیگری از مدافعان حجاب اجباری اشاره کرد که به گفته او با استناد به سخنرانی دو سال پیش رهبر جمهور اسلامی معتقدند که به مساله (نقد حجاب اجباری) نباید وارد شد.

احمدی‌نژاد هم در نقد این دیدگاه گفت: «اگر رهبری یک موقع توصیه‌ای می‌کنند معنایش این است که اگر کسی نظری داشت، نگوید؟ یا مثلا احتمال نمی‌هند که شاید نظر ایشان از دو سال پیش تا الان عوض شده باشد؟! این حرف‌ها خیلی سبک است.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران در اسفند ۹۶ در واکنش به اعتراضات‌ نسبت به حجاب اجباری که همراه با حرکت نمادین ویدا موحد، معروف به «دختر خیابان انقلاب» جلوه بیشتری یافت، در سخنانی از حجاب اجباری در ایران دفاع کرد و حجاب را مانع «آزار جنسی» عنوان کرد.

علی خامنه‌ای با غلط دانستن این استدلال که هر کس در نوع پوشش، انتخاب خود را داشته باشد گفته بود که «این حرف را درباره همه گناهان اجتماعی می‌توان گفت.»

در سال‌های پایانی دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نشانه‌هایی از اختلاف میان او و آیت‌الله خامنه‌ای پیدار شد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ نیز اعلام نامزدی کرد که گفته می‌شد «برخلاف توصیه رهبر جمهوری اسلامی» بود و به همین دلیل شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.

XS
SM
MD
LG