لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۱

ایرنا از بازداشت «دو عامل حمله به سفارت ایران» در لندن خبر داد


سفارت ایران در لندن (عکس از آرشیو)
سفارت ایران در لندن (عکس از آرشیو)

خبرگزاری ایرنا می گوید دو عامل حمله به سفارت ایران در لندن توسط پلیس بازداشت شده اند.

طبق این گزارش روز شنبه ۲۲ مهرماه عامل این حمله روی دیوار ورودی سفارت جمله «ری استارت» را نوشته اند و پلیس مانع اقدامات بیشتر این دو نفر شده است.

در همین زمینه، ویدئویی برای رادیو فردا ارسال شده است که در آن فردی روی درب ورودی سفارت ایران در لندن با اسپری می نویسد «ری استارت» و همچنین به طرف پنجره این سفارت سنگ پرتاپ می کند.

ایرنا در گزارش خودهویت دو فرد بازداشت رامشخص نکرده ولی نوشته است: «مهاجمان این گروه اخیراً در حمله به مرکز اسلامی شهر منچستر، به ساختمان آن مرکز خسارات قابل توجهی وارد کرده و فیلمی را که از جریان این حمله تهیه کرده بودند، در شبکه های مجازی منتشر کردند.»

این در حالی است که سرپرست دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در آمریکا نیز پیشتر گفته بود که « ساعت پنج صبح» روز شنبه ۲۲ مهرماه «عده ای»به این دفتر در واشینگتن حمله کردند و با شلیک تفنگ ساچمه ای شیشه ها را شکستند و روی دیوار دفتر حفاظت از منافع شعار نوشته اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی عاطفت اضافه کرده بود: «برخی از گلوله‌ها به داخل ساختمان وارد شده‌اند. شعارنویسی‌های جدیدی نیز بر دیوارهای ساختمان حفاظت از منافع ایران دیده می‌شود. رد پای یکی از فرقه‌های تازه تاسیس معاند در شعارنویسی‌ها دیده می‌شود.»

سرپرست دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن همچنین به ایرنا گفته است: پلیس در محل حاضر شد و نسبت به ثبت حادثه و گزارش آن اقدام کرد.

به گفته آقای عاطفت این حادثه در طول ۳۱ گذشته بی سابقه بوده است.

این در حالی است که هفته گذشته گزارش هایی از به آتش کشیده شدن «مسجد جواد الائمه» تهران منتشر شده است.

در همین زمینه یک روز پس از آن که فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد عوامل آتش زدن درِ مسجد «جوادالائمه» در تهران بازداشت شده‌اند، ویدئویی از به آتش کشیدن درِ مسجدی به نام «علی‌ابن ابیطالب» که گفته شده در شهر تبریز قرار دارد، در فضای مجازی منتشر شده است.

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ روز چهارشنبه هفته گذشته به رسانه‌ها گفته بود که آتش زدن درِ یک مسجد در تهران و حمله به تعدادی از بانک‌ها، توسط تعدادی از جوانان و «تحت تأثیر فضای مجازی و ماهواره‌ها» انجام شده‌است.

در ویدئویی که شامگاه پنج‌شنبه به وقت ایران منتشر شده، فردی که هویتش اعلام نشده، ابتدا بر روی دیوار مسجد عبارت «ری‌استارت» را می‌نویسد و سپس با استفاده از مواد اشتعال‌زا، دری را که بر بالای آن نوشته شده «مسجد علی‌ابن ابیطالب» به آتش می‌کشد. ویدئو با شعار «زنده باد حسینی» به پایان می‌رسد.

محمد حسینی، مجری سابق برنامه‌های صدا و سیمای ایران و کمدین که از چند سال پیش در خارج از کشور زندگی می‌کند، با تشکیل کمپینی با عنوان «ری‌استارت» خواستار حمله به مراکزی چون بانک‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج شده‌است.

وی هدف از این اقدامات را تلاش برای تغییر رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده‌است.

XS
SM
MD
LG