لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۵

گروگان‌گیری در فرانسه؛ گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله را برعهده گرفت


گروه «حکومت اسلامی» (داعش)، با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله و گروگان‌گیری در یک کلیسا در شمال فرانسه را برعهده گرفت و اعلام کرد که مهاجمان به کلیسا، سربازان این گروه بودند.

در پی حادثه گروگان‌گیری در منطقه نورماندی در شمال فرانسه، فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری این کشور، که به محل حادثه رفت، این حادثه را یک حمله «ننگین تروریستی» نامید.

وی حملات مرگبار اخیر داعش در فرانسه را به معنای اعلام جنگ این گروه دانست و تأکید کرد که فرانسه به مبارزه با گروه «حکومت اسلامی» (داعش) ادامه خواهد داد.

در جریان یک گروگان‌گیری در شمال فرانسه، که روز سه‌شنبه پنجم مرداد ماه در کلیسایی در منطقه نورماندی رخ داد، یکی از گروگان‌ها کشته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به نقل از پلیس فرانسه، دو مرد ناشناس، روز سه‌شنبه با حمله به کلیسایی در منطقه سن اتین روواری، کشیشی را به گروگان گرفتند و با ضربات چاقو، او را به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کشیش ۸۴ ساله ژاک هامِل معرفی شده که مهاجمان، با چاقو، گلوی او را بریده‌اند.

براساس این گزارش، تعداد گروگان‌ها پنج نفر بوده که یکی از آنان نیز زخمی شده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که این دو گروگان‌گیر، توسط پلیس فرانسه کشته شده‌اند.

هویت مهاجمان و انگیزه این حمله و گروگان‌گیری هنوز مشخص نیست.

دادستان پاریس اعلام کرد که مسئولیت تحقیق درباره این گروگان‌گیری، به قضات ضدتروریسم سپرده شده است.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، این حادثه را « یک حمله وحشیانه» توصیف کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز، حمله روز سه‌شنبه به کلیسایی در شمال فرانسه را به شدت محکوم کرد و آن را «کشتاری وحشیانه در مکانی مقدس» خواند.

این گروگان‌گیری در حالی در فرانسه رخ می‌دهد که پس از حملات متعدد تروریستی در این کشور وضعیت اضطراری برقرار است.

آخرین حمله مرگبار که روز ۲۴ تیرماه، در شهر نیس در جنوب فرانسه صورت گرفت، دست‌کم ۸۴ تن کشته و بیش از ۳۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

فرد مهاجم که یک فرانسوی تونسی تبار معرفی شد، سوار بر یک کامیون، شهروندان نیس را که به مناسبت روز باستیل، جشن ملی فرانسه، در خیابان ساحلی این شهر تجمع کرده بودند، زیر گرفت.

گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله نیس را برعهده گرفت.

پیش از آن نیز، در ۲۲ آبان ماه سال گذشته، گروه «حکومت اسلامی» (داعش) در جریان چندین حمله مرگبار به استادیوم ورزشی، رستوران و سالن کنسرت در پاریس، ۱۳۰ نفر را کشت.

XS
SM
MD
LG