لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۶

شمار مفقودشدگان در آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا بالغ بر هزار نفر شد


شمار افرادی که در پی آتش‌سوزی‌های مهیب ایالات کالیفرنیا در آمریکا گم شده‌اند به بیش از هزار نفر رسیده است در حالی که آتش‌سوزی‌ها با گذشت حدود ۱۰ روز همچنان ادامه دارد.

از این رخداد به عنوان مرگبارترین آتش‌سوزی در تاریخ کالیفرنیا یاد شده که تاکنون ۷۴ کشته بر جای گذاشته است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از مقامات کالیفرنیا روز شنبه ۲۶ آبان گزارش داد که تاکنون هزار و ۱۱ نفر در پی این آتش‌سوزی‌ها مفقود شده‌اند، اما از آنجا که ماموران پلیس با خانواده‌های این مفقودشدگان مدام در تماس هستند که آیا چیزی از آنها شنیده‌اند یا نه، امکان دارد این آمار تغییر کند.

این آتش‌سوزی از روز ۱۷ آبان (۸ نوامبر) در دو منطقه شمال کالیفرنیا و شرق لس‌آنجلس آغاز شده که وسعت آن تنها در شمال این ایالت ۱۴۶ هزار جریب است و تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ خانه را سوزانده است.

در منطقه شرق لس‌آنجلس نیز وسعت اتش‌سوزی ۹۸ هزار جریب بوده که مجموع این‌ها از دو شهر شیکاگو و بوستون، توامان وسیع‌تر است.

در این شرایط صدها نفر از نیروهای گارد ملی در جست‌وجوی قربانیان این حادثه، خانه‌ها و ماشین‌های سوخته را بازررسی می‌کنند. همچنان که بیش از سه هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان نیز در تلاش برای فرونشاندن این آتش هستند.

گزارش‌ها عنوان می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، امروز از این منطقه بازدید خواهد کرد و جری براون، فرماندار کنونی، و گیوین نیوسام، فرماندار منتخب، هم او را همراهی خواهند کرد.

مقامات کالیفرنیا می‌گویند که دشوار بتوان شمار مفقودشدگان را تعیین کرد چرا که برخی افراد که منطقه را ترک کرده‌اند به خاطر عدم سرویس‌دهی خط موبایل خود در دسترس نیستند.

XS
SM
MD
LG