لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۱

حوادث چهارشنبه سوری یک کشته و بیش از هزار مصدوم برجای گذاشت


مراسم چهارشنبه سوری در تهران
مراسم چهارشنبه سوری در تهران

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که در حوادث مرتبط با جشن چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۳ سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه یک نفر کشته و یک هزار و ۱۳۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، ستاد مرکزی وزارت بهداشت آمار حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۳ تعداد کل مصدومان را یک هزار و ۱۳۴، اعلام کرده است و می‌گوید، از این تعداد تعداد ۱۰۹ نفر در بخش عادی بستری و دو نفر نیز در بخش ویژه بستری شده‌اند.

طبق این گزارش تعداد قطع عضو ۹۶ نفر بوده و ۳۱۴ نفر نیز از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌اند.

ساعاتی پیش از این، پیمان صابریان، مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت، آمار مصدومان در کل کشور از ابتدای سه شنبه تا ساعت ۲۱ را یک کشته و بیش از ۳۰۰ مصدوم اعلام کرده بود.

در همین حال، مهرداد علی بخشی، جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی گفته است که یک نفر در زنجان به دلیل صدمات ناشی از حادثه آتش سوزی چهارشنبه آخر سال جان باخته است.

مهرداد علی بخشی به ایرنا گفته است:‌ «تا ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه سه شنبه شب فقط یک مورد جان باخته به دلیل صدمات ناشی از آتش‌سوزی با مواد محترقه گزارش شده است که مربوط به یک پسر ۱۶ ساله در استان زنجان بوده است که جسد وی به پزشکی قانونی این استان ارجاع داده شد.»

این در حالی است که مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران می‌گوید، به دلیل آگاهی شهروندان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مهدی داوری با اشاره به این که امشب۱۴۰ حادثه آتش سوزی کوچک مرتبط با چهارشنبه سوری در تهران به وقوع پیوست گفت: از ساعت۱۷ تا ۲۲ این تعداد حوادث رقم خورد که بیشتر حریق ها در معابر، فضای سبز و سطل های مکانیزه زباله شهر تهران بوده است.

در همین زمینه، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج می‌گوید، حدود ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان و نیروهای عملیاتی این سازمان امشب در آماده‌باش کامل بودند که بدون هیچ‌گونه حادثه آتش‌سوزی سپری شد.

با استفاده از ایرنا، ایلنا و ایسنا، خ
XS
SM
MD
LG