لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۷

استقلال به سايپا نزديک تر شد


با پيروزی دو بريک استقلال بر ملوان در تهران و تساوی يک بر يک سايپا با ابومسلم مشهد، رقابت برای قهرمانی فوتبال دسته برتر ايران را فشرده تر شد.
با پيروزی دو بريک استقلال بر ملوان در تهران و تساوی يک بر يک سايپا با ابومسلم مشهد، رقابت برای قهرمانی فوتبال دسته برتر ايران را فشرده تر شد.

با پيروزی دو بريک استقلال بر ملوان در تهران و تساوی يک بر يک سايپا با ابومسلم مشهد، رقابت برای قهرمانی فوتبال دسته برتر ايران را فشرده تر شد.


علی دايی و خداداد عزيزی، مهاجمان تيم ملی ايران در جام جهانی ۱۹۹۸، به ترتيب در جايگاه سرمربيان دو تيم سايپا و ابومسلم، تماشاگر بازی يارانشان بودند.


دايی پس از ماجراهای بازی با پرسپوليس در اين مسابقه يک جلسه محروميتش را طی کرد.


سايپا در حالی به چهارمين تساوی پياپی تن داد، که نيمه نخست بازی با ابومسلم را با گل دقيقه ۴۴ احمد مقدسی يک بر صفر عقب بود. اما در آغاز نيمه دوم، گل خورده را توسط جواد آشتيانی جبران کرد و ۲۰ دقيقه آخر را با دو اخطاری شدن و اخراج هوشنگ سعادتی، ده نفره در برابر ميزبان، نتيجه را حفظ کرد .


به گزارش ايسنا، تماشاگران مشهدی با سردادن شعار عليه کاپيتان پيشين تيم ملی، باعث شدند تا علی دايی از سردار ناصر شفق، رييس باشگاه ابومسلم، بخواهد تا تماشاگران را آرام کند.


به گزارش ايسنا، تماشاگران مشهدی با سردادن شعار عليه کاپيتان پيشين تيم ملی، باعث شدند تا علی دايی از سردار ناصر شفق، رييس باشگاه ابومسلم، بخواهد تا تماشاگران را آرام کند

به گزارش خبرگزاری ها،پرتاب مواد محترقه به داخل زمين از سوی تماشاگران، باعث مصدوميت علی حنطه، مربی ابومسلم شد.


سايپا با اين تساوی ۴۵ امتيازی شد و در پيشاپيش جدول رده بندی باقی ماند . استقلال با يک بازی کمتر ۴۲ امتيازی است.


انتقاد دایی و خداداد از داوری ها


پس از پايان مسابقه سايپا و ابومسلم، علی دايی در مورد داوری مسابقه گفت : « صحبت کردن من در مورد داوری، آب در هاون کوبيدن است. اخراج مدافع ما اشتباه بود زيرا کارت زرد دوم او درست نبود.»


علی دايی ضمن ستايش از تيم ابومسلم افزود :« ابومسلم سر مربی خوبی خوبی دارد، من دوست دارم خداداد نتيجه بگيرد، با نتيجه گرفتن او يک نسل تازه وارد دنيای مربيگری ايران می ‌شود و آن وقت از حالت مربيگری سنتی خارج می ‌شويم.»


خداداد عزيری، سرمربی تيم ابومسلم، با اشاره به اين که دايی تيم خوبی ساخته و قهرمانی حق سايپا است در مورد بازی تيمش در برابر سايپا گفت : «پس از شکست ازاستقلال اهواز هفت بازيکن را عوض کردم و همين باعث تا در مقابل سايپا به پيروزی دست نيابيم.»


علی دايی مهلت کنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد حرفه ای شدن باشگاههای فوتبال تا سال ۲۰۰۹ را در مورد تمام تيم های ايران بعيد دانست و خداداد عزيزی در اين مورد گفت : تا پايان سال ۸۰۰۸ هم نمی توانيم به شرايط حرفه ای برسيم !

او همچنين در مورد «داوری در فوتبال ايران»، گفت : « مسائل داوری بودار نيست ولی اشتباهات زيادی در قضاوت مسابقات صورت می گيرد که تاکنون نتايج بسياری از بازی ها را تغيير داده است. نمی خواهم بيش از اين در مورد داوری ها صحبت کنم زيرا ممکن است دوباره به کميته انضباطی فدراسيون فوتبال احضار شوم.»


علی دايی مهلت کنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد حرفه ای شدن باشگاههای فوتبال تا سال ۲۰۰۹ را در مورد تمام تيم های ايران بعيد دانست و خداداد عزيزی در اين مورد گفت : « تا پايان سال ۸۰۰۸ هم نمی توانيم به شرايط حرفه ای برسيم ! »


دايی و عزيزی هر دو تجربه بازی در فوتبال حرفه ای بوندسليگای آلمان را دارند.


قربانی هم به خودی گل زد و هم به ملوان


در تنها مسابقه ديگری که، يکشنبه، در فوتبال سراسری جام خليج فارس ايران انجام شد، تيم استقلال با حضور حدود ۲۰۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه آزادی، دو بر يک ملوان را شکست داد.


نيمه نخست اين مسابقه بی حادثه و بدون گل بود . ولی گل زود هنگام ملوان در آغاز نيمه دوم با ضربه پيروز قربانی، مدافع تيم استقلال به دروازه تيم خودی، بازی را از حال رخوت بيرون آورد.


در دقيقه ۷۴ به دنبال ارسال توپ از سوی سياوش اکبرپور، قربانی گل جبران کننده اش را با ضربه سر به ثمر رساند.


اين گل اميد استقلال را دو چندان کرد و در ادامه حملاتش سر انجام در فاصل يک دقيقه به پايان مسابقه با ضربه تماشايی و از راه دور اکبرپور به گل دوم و پيروزی دست يافت.


مرفاوی : «دو يونگ تنها تصميم گيرنده تيم نيست»


تغيير روش اسقلال از« ۲-۵-۳ » به« ۲-۴-۴ » و همچنين کنار گذاشتن محمود فکری از ترکيب تيم استقلال و سپردن بازوبند کاپيتنی به فرزاد مجيدی، به حساب تصميم گيری تئو دو يونگ، مربی هلندی تيم آبی پوش گذاشته شد.


صمد مرفاوی در اين مورد به خبرگزاری ايسنا گفت : « من با دويونگ همکار هستم . اين‌ طور نيست که نظر دو يونگ ارجحيت داشته باشد.۱۱ نفر بايد در زمين بازی کنند و ما هم سعی می کنيم تا آماده‌ترين‌ها را به زمين بفرستيم . در بازی ‌های آينده نيز آن ‌چه صلاح باشد انجام می ‌دهيم . اين بستگی به شرايط بازی دارد.»


XS
SM
MD
LG