لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

سفرهای استانی احمدی‌نژاد به دلیل کاهش استقبال‌‌ مردم «تعطیل شده است»


محمود احمدی نژاد در سفر استانی خود به خراسان رضوی
محمود احمدی نژاد در سفر استانی خود به خراسان رضوی
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید که سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد به دلیل «کاهش استقبال مردم از رییس جمهوری» تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقان روز یکشنبه، ۲۰ اسفندماه، خانه‌نشینی ۱۱ روزه محمود احمدی‌نژاد پس از عزل و نصب دوباره وزیر اطلاعات و «برملا شدن مقاصد جریان انحرافی» را از دلایل تعطیلی سفرهای استانی دانست و گفت پس از آن آقای احمدی‌نژاد «جایگاه خود را بین نیروهای انقلاب از دست داد» و «با استقبال بسیار کمی مواجه شد».

وی افزود: «وقتی اعضای دولت متوجه شدند استقبال مردم کم شده، همچنین وجود گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی بسیار زیاد، تصمیم گرفتند که به سفرهای استانی نروند.»

محمود احمدی‌نژاد در جریان رقابت‌های انتخاباتی نهمین دوره ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۴، یکی از برنامه‌هایش را انجام سفرهای استانی اعلام کرد تا به گفته خود از نزدیک با مردم در ارتباط باشد. وی در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز بر ادامه سفرهای استانی‌اش تاکید کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده وی از سال ۸۴ تا کنون به بیش از ۷۰ سفر استانی انجام داده است.

محمد دهقان، نماینده طرقبه و چناران روز یکشنبه این اقدام دولت را «خوب» توصیف کرد، اما در عین حال با توضیح این‌که در جریان سفرهای استانی، دولت درباره اعتبارات استان به جای شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم می‌گرفت، خاطرنشان کرد: «در اصل تخصیص اعتبارات استان وظیفه شورای برنامه‌ریزی بود که دولت در این وظیفه آن‌ها دخالت می‌کرد.»

این نماینده مجلس همچنین افزود که دولت در سفرهای استانی در صدد بود تا القا کند که «اعتبارات اختصاص داده شده به استان‌ها به خاطر سفر رییس جمهوری است در حالی که این اعتبارات از بودجه‌های تصویب شده مجلس برای استان‌ها بود».

عضو هیات رییسه مجلس در ادامه به دولت توصیه کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر سفرهای استانی ادامه پیدا نکند و به جای آن، مصوبه‌های دور آخر سفرهای استانی را اجرایی کند.

پیش از این روزنامه «مغرب» با اشاره به توقف سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد، گزارش کرده بود که دولت «نتوانسته است تمام مصوبات خود را اجرایی کند و به همین دلیل این سفرها با موفقیت چندانی روبه‌رو نبوده است».

این روزنامه نوشته بود که «فقط ۲۸ درصد» از وعده‌های سفرهای استانی دولت محقق شده است و افزود که با توجه به «کمبود اعتبارات عمرانی دولت» و «افزایش قیمت ارز»، دولت باید برای اتمام پروژه‌های خود «حجم عظیمی از منابع مالی کشور را صرف کند».
XS
SM
MD
LG