لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۹

انفجار در یک پالایشگاه ونزوئلا دستکم «۳۹ کشته» بر جای گذاشت


انفجار در پالایشگاه «آموآی» ونزوئلا- ۴ شهریور ۱۳۹۱
انفجار در پالایشگاه «آموآی» ونزوئلا- ۴ شهریور ۱۳۹۱
وقوع انفجاری در بزرگترین پالایشگاه نفت ونزوئلا در روز شنبه، چهارم شهریورماه، دستکم «۳۹ تن» کشته و «بیش از ۸۰ مجروح» بر جای گذاشت. هوگو چاوز، رییس جمهوری این کشور، در واکنش به این تلفات، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رافائل رامیرز، وزیر انرژی ونزوئلا اعلام کرد که انفجار روز شنبه، در اثر نشت گاز صورت گرفته که به دنبال آن بخش‌های مختلفی از این پالایشگاه دولتی دستخوش حریق شده است. هوگو چاوز، رییس جمهوری این کشور دستور داده است تا در خصوص این انفجار تحقیق فوری صورت گیرد.

دولت ونزوئلا شمار کشته‌شدگان این حادثه را «دستکم ۳۹ تن»‌اعلام کرده و معاون رییس جمهور این کشور تاکید کرده است که در این میان «۱۸ عضو گارد ملی» که وظیفه حفاظت از این پالایشگاه را بر عهده داشتند کشته شده‌اند و «۱۵ تن» از کشته شدگان نیز افراد غیر نظامی بوده‌اند.

هوست «شش تن» دیگر از قربانیان این حادثه هنوز شناسایی نشده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام رسانه‌های ونزوئلا این انفجار، موجب آسیب رسیدن به «۲۰۹ منزل مسکونی» و «۱۱ مغازه» شده و در عین حال «۱۳ خانه نیز به طور کامل تخریب»‌ شده است.

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که در حال حاضر خطر رفع شده و رافائل رامیرز که ریاست این پالایشگاه را برعهده دارد، نیز گفته است که این پالایشگاه اکنون بسته است، اما فعالیت‌های آن دو روز دیگر از سر گرفته خواهد شد.

پالایشگاه نفت «آمو‌آی»، که در شمال غرب ونزوئلا واقع است،‌ بزرگترین پالایشگاه نفت ونزوئلا و یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفتی جهان به شمار می‌رود.

پیش از وقوع این حادثه، این پالایشگاه روزانه «۶۴۵ هزار بشکه نفت» تولید می‌کرد.

به گفته خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های ونزوئلا بارها نسبت به ایمن نبودن این پالایشگاه ابراز نگرانی کرده بودند.
XS
SM
MD
LG