لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

فرماندار بروجرد در ارتباط با لغو سخنرانی حسن خمینی استعفا داد


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
در حالی که وزارت کشور پیشتر گفته بود که در حال بررسی علل لغو سخنرانی حسن خمینی در همایشی در بروجرد است٬ وزیر کشور جمهوری اسلامی روز دوشنبه اعلام کرد فرماندار بروجرد «قصور خود» در خصوص لغو این همایش را پذیرفته و استعفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از سوی هیئت پیگیری درباره علت لغو «همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی» گفت: «فرماندار بروجرد ضمن پذیرش قصور خود استعفا داد و استعفای وی از طرف استاندار پذیرفته شده است.»

وی تاکید کرد که به تشخیص وزارت کشور٬ این «قصور و انفعال» از سوی گروه یا جناح خاصی نبوده و تنها فرماندار بروجرد در این خصوص «بسیار ناپخته» تصمیم‌گیری کرده است.

دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی ۱۵ اردیبهشت‌ماه از لغو نشست «تبیین شخصیت علمی امام خمینی» خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با کمال تاسف٬ به سبب افراطی‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آن‌ها و با نهایت شگفتی٬ برخی مسئولان و تاثیرگذاران این شهر٬ اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان همایش را داشتند.»

در همین خصوص ۲۷ اردیبهشت‌ماه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور اعلام کرد که در پی ماجرای لغو سخنرانی حسن خمینی در بروجرد٬ هیئتی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

وزیر کشور روز دوشنبه در خصوص دلیل لغو این همایش توضیح داد: «متاسفانه به رغم مجوز قبلی مبتنی بر تشکیل جلسه‌ای در دانشگاه بروجرد با حضور افراد شاخصی همچون آیت‌الله دری نجف آبادی٬ آیت‌الله محلاتی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی٬ سخنرانی دیگری از سوی برخی افراد به دلایل سلیقه‌ای یا سیاسی٬ هم‌زمان در آن محل ترتیب داده شده بود که مسئولین محلی از آن مطلع نبودند.»

وی تاکید کرد که وزارت کشور مسئول صدور مجوز برای برگزاری مراسم است و اگر اتفاقی در این خصوص بیافتد٬ تحلیل آن با توجه به ارجحیت مصالح عمومی جامعه٬ بر عهده وزارت کشور خواهد بود.

آقای رحمانی فضلی خاطرنشان کرد که افرادی که در خصوص لغو همایش بروجرد موجب قصور در کار شده بودند٬ «به برخورد منفعلانه خود معترف شدند و قصور را پذیرفتند».

وزیر کشور: ۲۴۰ فرماندار در سطح کشور تغییر کرده‌اند

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین روز دوشنبه اظهار کرد که فرماندارانی که شیوه کارشان نزدیک به دولت است و همدلی و همراهی بیشتری با دولت دارند٬ در سطح کشور به کار گرفته خواهند شد و در همین خصوص جابه‌جایی فرمانداران در دستور کار قرار گرفته است.

وی در این خصوص توضیح داد: «در حال حاضر ۴۳۰ فرماندار در کشور فعال هستند که تا کنون ۲۴۰ نفر از آنان با هماهنگی و همراهی مسئولان منطقه‌ای جابه‌جا شده‌اند.»

وزیر کشور تاکید کرد که دولت حق خود می‌داند که با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های خود٬ فرمانداران را انتخاب کند.

وی همچنین افزود که این جابه‌جایی‌ها بر اساس مواردی چون تجربه و قدرت تحلیل افراد صورت گرفته است.
XS
SM
MD
LG