لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۶

حاتمی‌کیا: سال ۸۸ به موسوی رای دادم ولی جایی تبلیغش را نکردم


ابراهیم حاتمی‌کیا
ابراهیم حاتمی‌کیا
ابراهیم حاتمی‌کیا٬ کارگردان شناخته شده ایرانی می‌گوید در انتخابات ۸۸ به میرحسین موسوی رای داد ولی هیچ‌ کجا او را تبلیغ نکرد. آقای حاتمی کیا همچنین ضمن اظهار این‌که در این انتخابات نیز به آقای روحانی رای داده٬ از سیاست‌های فرهنگی وی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ ابراهیم حاتمی‌کیا روز یکشنبه٬ چهار اسفندماه٬ در سخنانی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: «وقتی آقای موسوی برای انتخابات آمد٬ بنده به او رای دادم٬ ولی هیچ‌ کجا موسوی را تبلیغ نکردم و البته با او هیچ رابطه‌ای نداشتم و علاقه‌ای هم نداشتم که بخواهم فیلمی در این رابطه بسازم.»

وی در ادامه با اظهار این‌که در انتخابات اخیر نیز به حسن روحانی رای داده است٬ افزود: «اما این‌ها به این معنی نیست که نگویم که آقای روحانی اتفاقی در حوزه فرهنگ در حال رخ دادن است که آدم را می‌ترساند.»

کارگردان فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» و «از کرخه تا راین» در چند وقت اخیر بارها انتقادهایی را متوجه حسن روحانی و سیاست‌هایش در حوزه فرهنگ کرده است.

آقای حاتمی کیا که فیلم اخیرش، «چ»، جایزه ویژه نگاه ملی را در جشنواره فجر از آن خود کرد٬ در این جشنواره حضور پیدا نکرد.

او ۳۰ بهمن در دانشگاه تهران در توضیح دلیل نرفتنش به این مراسم٬ گفت: «وقتی می‌بینم یک نوع اراده‌ای است که [می‌خواهد] من را به عنوان یک فیلمساز وابسته تعبیر کند و علاقمند است که من از دست رئیس جمهور جایزه بگیرم و نه از دست همکارانم٬ هوشمندی به من می‌گوید که به نام نامی بچه‌های جنگ غریب٬ بایستم کنار و جلو نیایم.»

آقای حاتمی‌کیا در این سخنان همچنین گفت: «آقای روحانی٬ جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد٬ نه مردانی که ۲۴ ساعت پای حرفشان نایستند.»

ابراهیم حاتمی‌کیا روز یکشنبه٬ چهار اسفند٬ در دانشگاه شهید بهشتی در خصوص انتقادهایش از حسن روحانی گفت: «اگر این حرف‌ها را می‌زنم بپذیرید که دلسوزم. ما را این طور خط‌کشی نکنید. به ما چیزی می‌گویند٬ ما هم پای کار می‌آییم٬ اما بعد چیزی می‌بینیم که حیرت می‌کنیم.»

وی همچنین در ادامه در انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت که بسیاری از سخنانش را «گزینشی» منتشر می‌کنند.

آقای حاتمی‌کیا توضیح داد: «در دو سال اخیر درباره مستندساز‌های دستگیر شده صحبت کردم. آن زمان گفتم که این فیلمسازان هم از ما هستند و خوب است نگاه محبت‌آمیز به آنها شود چون شاید این‌ها هم اشتباه کنند٬ اما از میان تمام صحبت‌های من همین یک جمله برجسته شد که "این‌ها اشتباه کردند".»

وی در ادامه تاکید کرد که دوست دارد همه گرایش‌های سیاسی٬ جریان‌های چپ مصلح و راست مصلح او را بپذیرند و افزود که سینماگران نباید به جریان‌های سیاسی وابسته باشند.
XS
SM
MD
LG