لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۵

«انعام در راه عیسی»؛ ناشناسی که هزاران دلار پاداش می‌دهد


صفحه اینستاگرام «انعام در راه عیسی»
صفحه اینستاگرام «انعام در راه عیسی»
اخیرا در جای‌جای آمریکا و حتی در مکزیک٬ کارکنان رستوران‌ها پاداش‌های کلانی دریافت کرده‌اند٬ از هزار دلار گرفته تا ۱۰ هزار دلار. این در حالی است که امضای روی این رسید‌ها قابل خواندن نیست اما بر روی تمامی آن‌ها نام کاربری صفحه اینستاگرام با عنوان «انعام در راه عیسی» به چشم می‌خورد.

به گزارش آسوشیتد پرس٬ پرداخت کننده این پاداش‌ها مشخص نیست٬ اما اطلاعات نوشته شده روی تمام این رسیدها که از سوی پرداخت‌کننده نوشته شده٬ مربوط به شرکت خدمات کارت اعتباری «امریکن اکسپرس» است.

در همین زمینه ۲۴ آذرماه کمی پس از نیمه شب «مرد مرموزی» در شهر فرفیلد ایالت کانتیکت وارد غذاخوری‌ای دانشجویی شده و برای خریدی ۱۱۲ دلاری٬ پنج‌هزار دلار پاداش گذاشته است.

صفحه کاربری «انعام در راه عیسی» در وبسایت اینستاگرام مملو از عکس‌هایی از رسید‌هایی با انعام‌های کلان است. این صفحه که بیش از ۵۴ هزار پیرو دارد عکس‌هایی از کارکنان رستوران‌های مختلف را در حالی که لبخند بر لب این رسید‌ها را در دست دارند٬ نشان می‌دهد. رسید‌هایی که در شهرهای مختلف چون لس‌آنجلس٬ سان‌فرانسیسکو٬ شیکاگو٬ فینیکس و ان‌آربر٬ دیده شده‌اند.

در منهتن نیویورک در هفته اول دسامبر کارکنان سه رستوران مختلف انعام‌هایی هفت هزار دلاری٬ سه هزار و پانصد دلاری و هزار دلاری دریافت کرده‌اند.

یکی از کارکنان یک رستوران در نیویورک که پاداشی هزار دلاری دریافت کرده است٬ می‌گوید این پاداش را از یکی از مهمانان میزی سه نفره دریافت کرده است. این فرد٬ پس از نوشتن مبلغ انعام٬ از این کارکن رستوران در حالی که رسیدش در دستش بوده عکس گرفته است. وی پس از آن نیز٬ شماره موبایل خود را بر روی رسید نوشته و از این کارکن رستوران خواسته است تا درصورتی که «امریکن اکسپرس» از دادن این پاداش خودداری کرد٬ با او تماس بگیرد.

مدیر این رستوران می‌گوید او که باور نمی‌کرده فردی تا این مبلغ به کسی انعام بدهد٬ با این شماره موبایل تماس گرفته و کسی که تلفن را جواب داده٬ ضمن تاکید کردن بر این که این پاداش واقعی‌ است٬ خواسته است که نامش محفوظ بماند.

این فرد تنها کسی نیست که در آمریکا سخاوتمندانه انعام می‌دهد.

به گزارش روزنامه «شیکاگو تریبیون» حدود دو هفته پیش نیز فردی ناشناس در شهر «لِیک زوریک» ایالت ایلینوی٬ پنج سکه طلا به ارزش در مجموع شش هزار و ۵۰۰ دلار را درون صندوق خیریه مسیحی «سَلوِیشِن آرمی» انداخته است.

سِت کالینز از ایالات لکزینگتون کنتاکی نیز از سال گذشته میلادی تاکنون٬ در ازای خدماتی که دریافت می‌کند پاداش‌های ۵۰۰ دلاری می‌دهد. او این کار را به توصیه برادرش انجام می‌دهد. آرون کالینز٬ سال ۲۰۱۲ پیش از مرگش نزد برادرش وصیت کرد: «بخور٬ شاد باش و با دست‌ودل‌بازی انعام بده.»
XS
SM
MD
LG