لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

بمب‌گذاری انتحاری در نزديکی پايگاه ناتو در افغانستان


 پليس افغانستان در جريان عمليات عليه طالبان در شهر «خوست»، سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت
پليس افغانستان در جريان عمليات عليه طالبان در شهر «خوست»، سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت
روز چهارشنبه در بيرون پايگاه ناتو واقع در جنوب افغانستان، يک بمب‌گذار انتحاری با انفجار خود باعث کشته‌شدن هفت نفر شد.

قربانيان اين حمله جملگی کارگرانی بودند که برای کار قصد ورود به مقر نيروهای ناتو در حومه شهر «خوست» را داشتند. در اين حمله ۲۱ غيرنظامی ديگر زخمی شدند. انفجار زمانی روی داد که فرد بمب‌گذار خودروی حاوی مواد منفجره خود را به صف کارگران راند و انفجاری مهيب را باعث شد.

وزير پادشاه از مقامات ولایت «خوست» در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرگزاری رويترز اعلام کرد که منطقه به محاصره نيروهای آمريکايی درآمده است و احتمال افزايش قربانيان اين حادثه نيز وجود دارد.

ولایت کوهستانی «خوست» در جنوب شرقی افغانستان و در مرز اين کشور با پاکستان قرار گرفته است. يکی از بزرگترين مقرها و پايگاه‌های نيروهای ناتو در جنوب افغانستان که عمدتاً پذيرای نيروهای آمريکايی است در اين استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رويترز،شبه نظامیان طالبان روز سه‌شنبه هم به «خوست»، شهر محل انفجار حمله کرده بودند. در اين حمله نُه شهروند افغان کشته شدند.

به‌رغم افزايش شمار نيروهای نظامی خارجی در افغانستان، خشونت در اين کشور به بالاترين حد خود از زمان سرنگونی دولت طالبان در کابل در ۱۳۸۰ رسيده است.

نيروهای طالبان اعلام کرده‌اند که حملات خود به شهرهای افغانستان را افزايش خواهند داد، اين در حالی است که واشینگتن قصد دارد شمار نيروهای خود را از ۳۲ هزار نفر در ابتدای سال ۲۰۰۹ به ۶۸ هزار نفر در پايان اين سال افزايش دهد.

در حال حاضر ۴۷ هزار نيروی نظامی آمريکا در کنار ۳۳ هزار نيروی نظامی از ساير کشورهای غربی در افغانستان مستقر هستند.
XS
SM
MD
LG