لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۶

انفجار در بغداد جان ۲۰ غیرنظامی را گرفت


کماندوی پليس بغداد در کنار خودروی منفجر شده، بغداد پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۸۸
کماندوی پليس بغداد در کنار خودروی منفجر شده، بغداد پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۸۸
انفجار يک خوروی بمب‌گذاری شده در محله عمدتاً شيعه‌نشين بغداد بيش از ۲۰ کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت. اين پنجمين انفجار پرتلفات در عراق در سه هفته گذشته است.

انفجار روز پنجشنبه که در ساعت ۱۲:۴۰ به وقت محلی به وقوع پيوست، در محله الشعب در شمال شرقی بغداد روی داد. خودروی حامل مواد منفجره در نزديکی يک ايستگاه اتوبوس و چندين مرکز خريد و فروشگاه پارک شده و در ميان ازدحام جمعيت منفجر شد.

اين انفجار يک روز بعد از آن روی می‌دهد که يک مقام ارتش آمريکا اعلام کرد که تعداد حملات مسلحانه و انفجاری در عراق به پايين‌ترين حد خود پس از حمله نظامی به اين کشور و ساقط کردن حکومت صدام حسين، رسيده است.

پليس عراق و مقامات بيمارستانی در بغداد اعلام کردند که در اين انفجار بيش از ۲۰ نفر که در ميان آنها چهار کودک و چهار زن ديده می‌شود، کشته شدند. مقامات عراقی همچنين تعداد زخمی‌های اين انفجار را در حدود ۳۵ نفر اعلام کردند.

محله الشعب پيش از اين پايگاه مستحکم مقتدی صدر روحانی تندرو شيعه بود، اما پس از اعلان آتش‌بس از طرف وی شمار خشونت‌های مسلحانه در اين محله به شدت کاهش پيدا کرد.

در چند هفته گذشته شمار حملات به بغداد و شهرک‌های حومه افزايش يافته و سخنگوی وزارت کشور عراق اين احتمال را امروز مطرح کرد که ستيزه‌جويان از خلأ ايجاد شده در پی تسليم مناطق بيشتری از شهر بغداد به نيروهای امنيتی عراقی بهره گرفته و در صدد ايجاد بلوا و آشوب در پايتخت هستند.

سرهنگ ديويد پرکينز، سخنگوی ارتش آمريکا در عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد حملات خشونت‌طلبانه در سرتاسر کشور از هزار و ۲۴۰ حمله در هفته به کمتر ۱۰۰ حمله در هفته کاهش پيدا کرده است.
XS
SM
MD
LG